|
|
|
|---|---|
|
Sneglar lite på en 330Ci, som är en grymt fin bil. Men har sett att Mercedes har en riktig pärla i sin CLK. Det trista är att de är så dyra så att man endast har råd med en snålmotor (om man skall hålla sig till 330Ci pengar). Ps jag kollar endast beg. Nån som har nån erfarenhet av dessa kärror? Ingen tvekan om att CLK är mer glidare än prestanda (330Ci) men varför inte? Tacksam för alla synpunkter! /CF | |
Andie_83 |
Denna "vilken bil" fråga har varit uppe här många gånger, och visst kan jag säga "vi" säga bra saker om merca, men om du gick in på mercedes forum och ställde denna fråga så fick du "köp mercan, mycket fetare än BMW" typ. Vad tror du att du får här :)? BMW ägare är patrioter, kan inte tala ont om BMW helt enkelt. Lycka till med vad du än köper. Själv skulle jag dock ta 330Ci, asfet bil :) Ha det bra MVH //Andy msn: andy_tibab@hotmail.com |
|
nya CLK:n är ju hårdvaluta, kommer garanterat hålla ett högt 2:handsvärde ett par 3år framöver med tanke på att det är senaste karossen. Däremot så är den ju dyrare än 330, som är bra mkt roligare att köra, eftersom pengarna inte räcker till en CLK320 i jämförelse. |
|
| nya mercor aä känsliga för rost och även dörr-styrdonen kan krongla ...de vet jag däför att vår verkstad är bla merceders aktoriserade | |
|
Vad jag har kunnat luska ut, så ligger väl CLK320 ca 50' högre...? Länk |
|
|
Ja tycker valet har en del o göra med Ålder. Jag tycker inte CLK ropar ut ungdomlighet direkt. Om du syftar på SLKn med 190 hkr kompressormatad 4:a så blir valet väldigt enkelt. Prova båda bilarna och skriv sen dina reflektioner här. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| han syftar ju på nya CLK:n | |
|
Pistolas: Var står det? Han skriver att han tittar på begagnat. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Ut å provkör och välj den bil som väcker mest habegär. Min egen uppfattning om vilken som är bäst är glasklar (gissa!) men det är ju du och inte jag som ska ha den. Mercan är en fin bil, men tom. sexan i clk 320 är i träigaste laget. Hyvelbänken i 330n är himmelsk. Men som sagt, det är learning by driving som gäller. |
|
| det är ju två jäkla olika bilar till karaktär, om man bara är intressead av design så kanske CLK är elegantare och så. Men ska man KÖRA bil är valet givet, en kille som sneglar åt Merca har inget att göra bakom ratten på BMW 330Ci. Låter kaxigt jag vet, men fyfan va sant! | |
|
CLKs front och bak bygger ju på förra E-klassen som var alldeles för svulstig och klumpig. Sen är den ju aningen gubbig. Dessutom är det ingen sexa i CLKn vad jag förstår. Valet är ju ganska givet... --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Det är en V6a i CLK320 men den motorn kan inte jämföras på nån punkt mot bmw raka 3.0a, inte för att merca motorn är kass utan bara för att bmws 3.0a krossar. Det är ren fakta ingen bmw-propaganda. |
|
|
Har själv funderat på clk 430 på grund av den kraftiga motorn och de läckra linjerna clk har, dessutom så verkar clk vara lite ovanligare på vägarna än E-46 coupe. Skillnad i kvalite vet jag inte så mycket om men visst är en 330 lite spänstigare avstämd?. Sedan är det ju det här med med märke, BMW är för mig lite sportigare än Mercedes som faktiskt får stå ut med lite "taxi" varning. Holler nog utkik efter en 330 coupe till sommaren. |
|
|
Vad är det för motor i en 430? En 8a? 320n är ju en 6a med 218 hk om jag minns rätt. Länk |
|
|
279hk |
|
|
Jag kollar på en beggad CLK av nyaste modellen, det är den med "sammankopplade" framljus om ni fattar vad jag menar. Håller med om att det är mer design än prestanda men jag har även en känsla av att CLKn håller värdet bättre eftersom det kommer en ny 3:a snart. Problemet är att man får nöja sig med 200K motorn på 163 hkr om man skall hålla sig kring 300 tusen så det är nog bara att glömma tyvärr. Har tidigare haft en 325Ci så jag vet hur bra beamern är. /CF |
|
|
Eller varför inte en beg CLK55 AMG av förra modellen?...(samma pengar ung.) __ BMW CS #5221 |
|
|
Sani jag tycker den e skitful med sin front och droppformade C-stolpe, men motorn e säkert skoj. CF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.