|
|
|
|---|---|
|
Ok, jag e en klant. Lyckades med konststycket att hälla bromsolja i servon på min E3:a. Jag förstår att jag måste tömma ut den men gör det något om jag inte byter på direkten? Bilen är garagerad för närvarande. /Erik | |
|
Just bromsoljan är mycket aggresiv, jag skulle inte ens starta bilen innan den är urtappad och ursköljd med riktig olja en vända. Ex. om man får sån olja på lacken så måste den bort fort annas lackskador. |
|
|
Råkade starta bilen kan jag väl tillägga... Det va så jag upptäckte att det va fel olja, gick trögt att styra... Fan. /Erik |
|
|
i värsta fall har packningar, pump m.m tagit stryk. Men testa att byta oljan kvickt, skölj ur en gång. (dvs fyll upp, starta och vrid runt ratten lite och sen byt igen) Så får du se sen hur det gick, kanske börjar den läcka om ett tag men de problemen får du ta då, kör tills det inte funkar längre, byt inget i onödan. |
|
|
Ok. Tack för hjälpen. Den har stått med oljan i sen i söndags. /Erik |
|
|
Bromsvätska och olja är INTE någon bra kombination! Dränera servosystemet omedelbart och skölj igenom det noga. Be sedan till gudarna att packningar mm har klarat sig.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
En konstruktör-vän till mig talade om att om man lägger vanliga små (Ø 20-30mm) gummipackningar (som tål olja) i lite bromsvätska så kan du trä dem över huvudet sedan.... Lite överdrivet, men du får nog tyvär vara beredd på att packningarna tagit stryk. Hoppas på det bästa. --- Always Diesel |
|
| Bromsolja har en otrevlig egenskap till. Kommer den ner i "vanlig" olja så försämras den vanliga oljans smöregenskaper dramatiskt. | |
|
Har idag varit och "skjölt ur" bromsoljan. I.o.m att garaget är så trångt så tömde jag bara behållare och fyllde på igen, men gjorde det 4ggr. Vet inte om det räcker, men det får framtiden utvisa. Startade också bilen i mellan bytena och vred runt på ratten. /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.