|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Jag funderar starkt på att köpa en 540 iaT. Antingen det eller en 528. Det får körglädjen avgöra... Men jag vill ha med M-paket och lite annat lull-lull. Vad är rimligt att ge för en sådan? Den bör vara från 98-99 kanske... Vad ska man se upp för? Vilken utrustning vill man ha? (förutom ac och navi osv) |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
För att hinna före vissa. Seek and you shall find. Det finns spaltmeter att läsa. Men, men vill du ha en bil som kan ryta till så är 540 valet. Vill du lägga ned minst 12-13 kr milen i bensin så är 540 valet. Kort. Värderar man låga milkostnader kontra hk så är 528 valet. I fråga om körglädje så finns det lika mkt i 528 som i 540. För 540 sanna glädje kommer när man känner gummimattan under gaspedalen och att ligga så hela tiden kommer rendera i andra otrvligheter. Tipset är att kör många olika och ransaka dig sedan om vad du verkligen vill ha ut av en bil och välj därefter. Vill du provköra min så hör av dig via mail. ;) |
Ras.mus |
Jo, det finns säkert tusen rader om detta ja... Hur är då utrustningsnivåerna i 528 kontra 540? Har fått för mig att i vissa modeller så har de motorstarka bilarna mycket mer lull-lull som standard. Man ser ju ofta t.ex. en "fullutrustad 520" och sen när man kollar den är det utan el-stolar, rollos, värme i stolarna, ac osv osv... Hade alltså 528 och 540 samma originalutrustning? M-paketet, vad är det förutom spoilers och kjolar samt ratt och lister? Är det annorlunda fjädrar och dämpare och sånt med? Eller är det bara "dekaltrim"? PS. Kommer gärna och provar bilen någon dag till våren. Blir väl inte kör förrän då är det tänkt... |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
m-paketet är bara dekaltrim precis som många som har ett m-emblem på bakluckan. Utrustningsnivån i bilarna är baserat på vad de kostar. Du kan få en fullsmetad 528 likväl som en 540. Det är svårt att generalisera. Om man däremot jmf komfortpaket mot komfortpaket så finns det andra här på forumet som är mer kompetenta att svara på det än jag. Jag har sett 540 utan det mesta likväl som att jag har sett 528 utan AC så ... Ngn annan som kan ge en generell förklaring. ;) |
| m-paketet är ju inte bara dekaltrim om det inkluderar "m-chassit" där är den ju sänkt, sen andra dämpare m.m.... | |
|
Min är en 528 och har väldigt mycket utrustning. Länk |
|
| M-paketet eller sportpaket som det egentligen hette kom först -00. Är du beredd på att betala den relativt höga merkostnaden för att få njuta av en åtta är valet givet. Stora motorer KOSTAR. Fråga mig inte hur jag vet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.