|
|
|
|---|---|
|
Hej, Da bestallningen pa nybilen gar in i veckan ar det dags att planera forsaljningen av en till av de gamle. Vilket ar en vettig niva att satta ut foljande bil for: 525tdsT-95 25000 mil Bilen ar fin och valutrustad och mycket ar nyligen bytt: Import fran BMW och full servicebok+historik (2 agare innan mig) Technoviolett metallic Sportstolar Delladerkladsel (svart) Klimatautomatik 25% diffsparr Sportchassi + Nivareglering (nivareglering ny hosten 2002) Avtagbart drag Forar och passagerar airbag Fjarrstyrt larm Elvarmda ytterbackspeglar Shadow line 4xelhissar Lastrumsnat+Insynsskydd Automatisk avblandbar innerbackspegel Skidsack AUC Farthallare Farddator BMW telefon GSM med handsfree CD-vaxlare (6 skivor) BMW Hifi hogtalarsystem Executiv paket Individual adeltra ABS 16" alufalg till sommardack, 15" vinterdack pa platfalg Bilen har nya dampare runt om (inkl nivaregleringsdampare bak), nya bromsar runt om, nya kasterstag och styrleder fram och ar nyservad. Bilen har KCR box monterad sedan sommaren -02 (=30hk/50Nm) och gar mycket bra. Vad ar en lamplig niva att annonsera ut denna bil? | |
|
50-55 BMW CS #5139 |
|
|
J.L. Är det slutpris eller utpris? Hade trott mig kunna få runt 55' i slutpris. |
|
| Ar det vettigt att ga ut med 65' i annonsen? Nagra forslag pa bra forum for att mota dieselbilskopare. Har tankt pa ATL, Land, Blocket, Borsen. Nagra fler forslag? | |
| Hej du! Jag är ju som du erfaren dieselbilsägare och det är ju så att det är utan att överdriva skitsvårt att sälja en tds i Sverige du tänkte gå ut med 65 prova men jag tror du kommer att få behålla den, kolla på Blocket det finns gott om dom Länk som du själv föreslår Land är inte dumt att annonsera i det är mycket dieselfolk som läser den | |
|
gto80: Tror att du har ratt i att det ar svart. Det finns mangder av arsmodell 92-93 fran nar skatten gjordes om sist, men farre av arsmodell 95-96 och inte sa manga touring. Jag hoppas att det faktum att jag har en ratt sa valutrustad touring av nyare arsmodell skall kunna vara litet mer lockande an en 2-3 ar aldre bil, men jag kanske tar fel? Var skulle du tro att ett vettigt utgangs - slutpris kommer att hamna? Ga ut med 60' och hamna pa 50'? |
|
| Prova som du säger med 60 och känn dig för.. men ger dig inte BMW nåt i inbyte när du tar ut en ny..jag var förra vintern i Eskilstuna och tittade på en 00 E39d då skulle jag få 50 i inbyte för min 93a,så jag har förstått att bästa är att bli av med en gammal tds är att köpa en nyare av en handlare | |
| Jag koper genom ramavtal och darfor vill de endast betala enligt sin lista och nar det ar en import med 25' mil blir det inte mycket... Battre att forsoka salja privat - i varsta fall far jag val salja den for inbytespriset till ngn i familjen som vet att bilen ar fin. Bruksvardet ar i alla fall hogre an det erbjudna inbytesvardet! | |
|
Mitt tips för att få upp intresset blir att göra en seriös annons som visar vilken fin bil du har. Mao: * Många bilder, gärna på detaljer. * Skriv allt om bilen, färg, utrustning osv. osv. (ung. som du gjort ovan) * Skriv gärna lite om bilens historik * Stava rätt * Låt bli kommentarer som "mejla ej, seriösa köpare ringer" * När du visar bilen, ha alla bilens papper och kvitton samlade lätt överskådligt i en pärm. Allt för många bilar annonseras ut med slarviga annonser som abolut inte inbjuder till att ta kontakt. t.ex. Länk Jag menar om man inte ens orkar skriva tre fyra rättstavade rader om bilen, hur stor chans är det att man orkat tvätta och serva? /T |
|
|
titan8: Omvanda varderingsroller den har gangen ;-)) Later ungefar som den annons jag tankt lagga ut! Har du ngn uppfattning om prissattningen ocksa?? |
|
|
Oreo, tyvärr har jag ingen vidare koll på Tds marknaden. När jag satte ut min 530d var den dyrast bland privatannonserna, men såldes snabbt ändå (snabbare än jag ville egentligen). Så låt inte en stor mängd billigare bilar som ser likvärdiga ut i annonserna hindra dig från att annonsera ut bilen för vad du vill ha för den. Är det e60 530d som det läggs order på? /T |
|
|
titan: Jepp, en 530d E60 blir det. Sedan, automat, svart lader, titanlister, silvergra, sportfjadring, sportratt, adaptiva xenonljus och farthallare. Tillverkning v16 och leverans v22. Nu ar det bara vantan kvar.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.