AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
487

Värde 518iT -96, 20000 mil

or
725
oreo
323i -85
Hej,

Da bestallningen pa nybilen gar in i veckan ar det dags att planera forsaljningen av den gamle. Vilket ar en vettig niva att satta ut foljande bil for:

518iT Executive -96
Uttagen 06/96 pa Novation i Uppsala
Vi kopte den som andra agare med 11800 mil pa mataren i Juni 99
Nu har den snart gatt 20000 mil
Orientsilver metallic
Full servicebok och fint skick

Utrustning:
Luftkonditionering
Centralstyrt centrallas och larm
Elhissar fram
Elspeglar
Farthallare
Motorvarmare med grenledning
Stereo
Trainredning
Gra plyschkladsel
Stereo
SoV dack
Insynsskydd + lastnat
Airbag for foraren
ABS

Marknaden ar ratt sa liten, sa det ar svart att veta vad jag skall ga ut med for pris. Nagra forslag?
Svårbedömt, har gått rätt långt som lär skrämma många spekulanter. Vad jag minns såldes nästan samtliga 518 E34-kombi 95-96 med endast med komfortpaketet (Ac, farthållare mm) i sverige som även denna bil verkar ha.
Gissar på ett slutpris i bästa fall runt 50 så försök med 65 som utpris.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
735
Skulle nog också (tyvärr) också tippa kring 50´strecket.

Såg en sv-såld på text-tv för 35´ för ngn månad sen men med lite fler mätaren. Dock vet jag inget om skick på den kärran samt dok.

518IT är en udda modell, så som Kristoffer säger testa lite högre, och se vad som händer..

735
Oreo: Som sagt udda modell missade sista meningen...
or
725
oreo
323i -85
Tackar för de värderingarna som ligger där jag hade trott ungefär. Jag hade själv också trott att det borde gå att få 50 utan att behöva vänta in precis rätt köpare. Provar att lägga ut den för 62 eller ngt sådant så får vi se vad som händer.
or
725
oreo
323i -85
Jag undrar var det ar storst mojlighet att mota eventuella kopare till 518iT. Kanns som att lokalpressen skulle kunna vara lampligt eller vad tror ni? Racker det att borja med DN och tex Blocket? Ar Gula tidningen nagot att annonsera ut i langre?
Oreo: Eventuella kombispekulanter hittar du med största sannolikhet i dagspressen. En två dagars annons i DN eller i någon av de större lokalblaskorna skulle jag rekomendera. Givetvis skall du även ha annons på blocket. Tror detta räcker till en början.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.