|
|
|
|---|---|
m_johan |
Har börjat märka att folk har mindre tålamod och visar mindre hänsyn till en om man åker bmw... Har åkt en hel del olika bilar.. T ex audi o wv.. Men när man kommer med bmwn så är det fanimej inte många som är hjälpsamma och vill släppa in en.. Det är väl bara dom som åker bmw själva och de som inte vet vad bmw är och inte har några förutfattade meningar som visar lite mer hänsyn.. Sedan alla dessa som är så avundsjuka att de t om kan repa en hel sida på bilen bara för att det råkar vara en bmw.. Nån mer som har råkat ut för det här eller? Borde byta bmw märket till ett skoda-ämblem.. kanske folk är hyggligare då?:) Ett typiskt exempel på svensk avundsjuka? BMW - Baader Meinhof Wagen Länk |
pnorland |
Ja fan det tycker jag ocså...... till och med poliserna verkar mer ivrig att kolla en...... Fram för enad front mot BMW hatare... |
m_johan |
Jag tycker att alla bmw-ägare bojkottar alla som kör volvo och saab?... Detta gäller också polisen, förutom de poliser som tillhör våra vänner (mcpoliserna) :)... Folk har fått förutfattade meningar om oss som kör bmw.. Visst kör jag fort ibland.. Men jag ligger inte alltid i 200km/h och blåser... BMW - Baader Meinhof Wagen Länk |
|
Haha! Jag följer dig överallt min gode kusin. Här i ankeborg går det 50 vårdslösa V70 på en BMW ägare...Minst! Många människor tror att vi kör BMW för att synas, det har ingen förmåga att "känna" bilen ens om de sitter i en M5 och då är det ju svårt att förstå varför vi kör det märke vi gör, men att bilarna oftast är välskötta och har en snygg grunddesign det ser de och retar sig på. Själv kör man, en numer, inte så uppseendeväckande touring med navkapslar så för min del är det lungt ;-) Volvo kommer aldrig att bli en så snygg bil att det väcker irritation hos andra bilägare, tyvärr. Det är min fördom. |
|
|
Touring underlättar.. men inte fasiken så är man skyddad för det inte! Nu så har jag som tur flyttat och bor mer elelr mindre ute i skogen så är slipepr man det mesta! och det är tacksamt som bara den! och den som kört värst är åker Killed In Action! men visst gasar vi BMW ägare lite oftare men inte mer än en V70 ägare! Och sen så är det väl skicket och att vi sällan har små eller fula fälgar på och ofta har vi ju så fin puts.. måste tydligen sticka i jantesvensken öga som älskar 740 och husvagnsemester... __ Länk |
|
|
tror inte att speciellt många v70 ägare är särskilt avundsjuka på gamla e34:or, 17år gammal kaross liksom, skärp er ;-) såg att m-johan hade E60 åxå, då är det kanske en annan sak :-) |
|
| ja visst är den 17 år gammal, eller något liknande, men designen är ju fortfarande nyare än V70 så man kan ju inte klandra dem om de är avundsjuka... | |
|
Det är något magiskt med BMW-märket som gör att folk tar oss alla för knarkhandlare och hustrumisshandlare. Oavsett om bilen man kör kostade 15 000 eller en miljon. Det var värre förr för en 10-15 år sedan, då blev jag ofta provocerad i trafiken och jag har ingen annan förklaring än att folk retade sig på bilen. I dag är det ovanligare, men det förekommer. D Däremot är andra BMW-förare ofta mycket hjälpsamma (det finns undantag) och jag gör mitt bästa för att återgälda vänligheten. Särskilt glad blir man ju när man ser en entusiast-BMW i trafiken typ en fin 02:a elller en E28 i fint originalskick. My Bimmer is my mistress |
|
Y! |
Jag kan bara hålla med, men misströsta inte. Jag jobbar x-tra som taxichaffis och det är ännu värre. Så fort man kommer med sin äkliga M****es eller v***o i taxiuförande blir folk som tokiga och skall till varje pris om. Gärna precis framför ett rödljus så att man nästan landar i skuffen på dem eller något annat dumt. Bara för att kunna skryta för polarna om hur duktiga de är på att köra... //Jonn T |
|
Det med polisen kan jag hålla med om. Dom kan va jobbiga ibland. Följde efter mig 3 gånger på 3 dar i rad. Stanna mig sista dagen för dom tycket jag ställde bilen konsigt när jag skulle släppa av en vän.... Fan har dom inget bättre för sig ?? Kan också säga att tjej poliser är värst på att följa en. hmmm det kan nog va ett bevis för att bmw drar till sig tjejer.... |
|
|
Visst fan är det så. Ofta tar polisen ett varv extra för att kolla lite. De liksom markerar att de har ögonen på en... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
Härligt med generaliserande kommentarer om Volvoägare uppföljt av klagomål om att folk generaliserarer BMW ägare :) Eftersom jag har en S60 nu och haft en bmw tidigare så kan jag dock hålla med i det mesta som skrivits här. Men det värsta är att folk retade sig mer på min bmw som kostade hälften så mycket som Volvon gjorde. Volvon är snabbare också men folk hade problem med att jag tidigare körde en "jättesnabb värstingbil" (det var en 320 med 150 Hk!!!) medans jag nu kör runt i en lugn o säker bil som inte är så snabb (S60 med 200 Hk). Jag vill härmed deklarera att det iaf finns 1 volvo-ägare som inte hatar er ;) |
|
m_johan |
Pistolas : Konstigt nog så verkar de lika mycket otåliga när man kommer i sin e34 som när jag LÅNAR pappas e60.. Förstår inte riktigt vad de är ute efter.. min e34 kanske är värd 20k.... Vad fan är det att vara avundsjuk på? BMW - Baader Meinhof Wagen Länk |
|
BMW har ju så unik design att de ser dyra och modärna ut även om de är lite äldre. Ofta är de ju blanka och fina med fina fälgar o.s.v. Det, sticker hos folk ;-) Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
m_johan jo, det är sant, alla är ju inte insatta bilnördar som vi på forumet som vet exakt vilken årsmodell en viss backspegel kom, eller nån fånig list på en baklucka, man får ju inte glömma att det finns vanligt folk åxå :-) |
|
|
///Eriksson, som min typ, jag är student och ibland har jag inte pengar för att tanka bilen ens, knackar på hos farsan , med huvudet nedåt så frågar man , kan jag låna 400 spänn för att tanka. :) När man åker någonstan så tittar folk extra, när jag hade Audin så var det ingen som tittade på mig. Fast det känns lite gubbigt att köra E39, Det där med polisen håller jag med. Blev stoppad, förra veckan, de ställde tusen frågor om bilen. Jag svarade inte många och på slutet sa jag, den är inte min, jag har hittat den. Aha sa de, åk vidare du! Löjligt. |
|
|
>LO528 "Jag svarade inte många och på slutet sa jag, den är inte min, jag har hittat den. Aha sa de, åk vidare du" haha, du skulle sagt så direkt=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Kan man köra så tar man sig fram ändå! :-) 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
En av mina vänner fick en 850 Turbo som present när han tog sitt körkort... när han fick den så var den fabriksny och då var inte 850 så vanliga... Jag tror inte att jag åkte med honom någongång utan att farbror blå stoppade honom.... Ser du ung ut och kör en snabb bil så kommer du att bli stoppad vare sig du kör volvo eller BMW.... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
Får man inte företräde så TAR man det... det är därför man kör BMW så man har rätt att göra som man vill i trafiken ;D Nä skämt åsido, har inte märkt mycket av att det skulle vara så alls faktiskt. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.