AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
651

köp av 5serie med m-paket

Tjipp på er alla bmw älskare. Jag är en nybliven medlem i forumet.Jag vill ha hjälp med nåra frågor om E39 från 00-02 som jag är intresserad att köpa.Jag vet att bilarna har problem med steptroniclådorna vilket jag är intresserad av ev.oxså manuella versionen.

1:abs givare pajar>?
2:steptroniclåda krånglar>?
3:kan läcka kylvatten in i motor som kan bli dyrt att laga>?
4:silentblocken i bakvagn kan behövas bytas ut>?
Hur är det med kretskorten till instrumentpanel idag på bilen krånglar det lika mycket som förra modellen 88-95=?
Är motorerna hållbara om man sköter serviceintervallen riktigt=?

Jag kan säga oxså att jag är intresserad av mb C43 AMG
fast denna bilen har kass växellåda från 97-99 som krånglar med det adaptiva läget på dess automatare.2000 modellen kom med tipptronic växellåda nån som vet någe om dessa, vore bussigt om ni skrev in på forumet. ge mig alla för o nackdelar om 528-535 vs mb c43 amg vilken som bör införskaffas>? Är dock bara intresserad av bmw bilar med m-pkt!!!!!!!!!!

m-pkt!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Inget vanligt problem med växelådorna ett fåtal och ingen vet varför (än) handhavandefel, misshandlade, mätarskruvade långmilare, kan vara en större orsak till haveri än dåliga kvalitet, då lådtypena finns representerade på alla förkommande bilmärken. Steptronic är bara det elektroniska styrprogrammet.
Absgivare- förkommer ja.
Kylvatten i motorn inget som är vanligt alls.
Silentblock på E39 jo visst en del har fått bytt.
En del pixelproblem förkommer i instrumenten.
Självklart håller motorerna om man sköter servicen.

///MVH Hasso
Länk
tackar för svaren Mr.Hasso, mercorna har ju problem med elektroniken i lådorna,det är väl samma typ av lådor i bmw altså ZF-lådor>? tipptronicen kom 2000 på mercedes är det motsvarande =steptronic på bmw? krånglar elektroniken på det adaptiva systemet i bmwlådan>=? Tjipp

m-pkt!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.