|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en skumt problem. Efter att jag har kört i ca 40 minuter i stadstrafik med mycket stop, köer dvs mycket andvändning av 1'an i dragläge. Allt funkar bra fram tills det att man har kört ungeför 40 minuter, då börjar bilen hacka, vibbrera i dragläge på 1'an, känns som hela bilen håller på att rasa ihop typ. Då får jag vara mer aggro och ge mer gas och släppa upp koppligen lite snabbare så kommer jag iväg. Om jag sen parkerar bilen och den får stå en stund så funkar det igen. Någon som kan ha en ide om vad felet kan vara ? Mvh Jeppe | |
TobbeBMW |
slitna lameller, skeva, överhettade... |
|
Kanske jag har det ökända felet som många har, som man inte vet hur man fixar... slutsatts efter ha läst lite här på forumet.. Kanske skulle hjälpa om man byte ut hela kopplingen, någon som har en ide om vad det skulle kunna kosta hos en bil rep ? Har en 318 ti 95'a 11400mil // Jeppe |
|
| Kopplingen är slut, hadde exakt samma problem... | |
|
Det kan även ha kommit olja på lammellen ifrån tätningen på vevaxeln. Då kan en hackande uppstå. Men det troliga är väl lamell eller fjäderskiva. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
BMW Kungen |
Kopplingsbyte kostar väl runt en 3-4000kr, kanske 5000 hos bmw. med delar och allt. Mvh /// Kungen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.