AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.058

hur ska jag koppla w-gate till turbo?

g7
har ett kkk 24 agg och en kkk w-gate från en s6:a.. hur kopplas detta? vart ska w-gate sitta osv?? väldigt tacksam för hjälp!!
det kopplas igenom rör? skall sitta mellan turbo och motor, på grenröret alltså.
g7
så ett rör på grenröret till w-gate och sen från wastegate till downpipe eller?
precis
måste man ha den kopplad till avgasystemet ?
kan man inte köra ett rör rakt ut ?

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
har du LMM så har den hunnit mäta upp luften och släpper du ut den så fetar den till ordentligt vid växlingarna, men har du ett gammalt k-jet eller MAP-sensor är det dock inga problem med att släppa ut trycket bara det att det låter fjortisaktigt med psscccchhhhh (min åsikt, hehe)

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
//
129
//M
BMW 323iM TIC
Patrick Nilsson: Du menar en dumpventil... dom pratar om wastegate...

calibramannen: Ja du kan släppa det rätt ut... Jag skall köra det så! Vrålar som fan när den släpper..

mvh
g7
om det låter gutt om man inte kopplar den till avgassystemet så ska jag åxå köra så!! när vråler den? när man släpper av eller?
Tack för svaren!!
Har k24 från Volvo S60r innebygd wategate?
mitt inlägg var riktat till calibramannen, sorry om det inte framgick

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
självklart kan du köra wg rakt ut i luften det ska vi göra, hoppas bara att det inte blir allt för stora flammor =)

calibramannen: syns vi i nacka imorrn då?
Bäst blir det wastegaten har ett eget avgasrör. Jag skulle ha röret från wg rakt ner i backen... Blir säkert nån extra dB också, hehe...
lanician som andreas snickrar på hade rakt ut förut, den kastade lagom eld då =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.