AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
652

Cabrio. Haft hardtopen på länge?

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tänkte bara dela med mig av en jobbig erfarenhet. Ni "rutinerade" cabägare har säkert redan denna kunskapen men tänkte ändå ta upp detta då kanske flera (som jag som är "noob") kan ha nytta av av denna vetskap.

Det är så att jag igår lackskyddade bilen och för första gången på ett par månader hade bilen i ordentlig värme, passade på att lyfta av hardtopen och lyfta upp suffletten. Ingen vacker syn :( Fuktigt i utrymmet och suffletten var inte alltför vacker. En rejäl torkning och luftning av "lådan" samt en rekond av suffletten var ett faktum. Visserligen gick det att återställa allt till ett bra resultat men med lite otur kan nog möglet sätta sig på ett obehagligt sätt. Så ett tips är att följa rekommendationen "ha inte suffletten nerpackad för länge" vilket står att läsa i instruktionsboken.

D-diddy
ja.. det är inte kul om det skulle bli mögel. har inte vågat fälla upp min ännu.
David

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Passa på när du får tillfälle. Blåsa rent, torka och lufta... Så kanske du slipper alltför mycket jobb till våren sen? :)
D-diddy
ska göra det, får åka ut till brorsans lilla butik och cabba upp och sen ställa upp rutorna. Kanske man ska passa på att montera i lite nya högtalare samtidigt
David

"The unattainable is invariably attractive"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.