AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
588

523IA Toring - 97 HJÄLP!

pnorland
Hej alla!

Jag funderar på att handla en 523IA Toring -97.
Komfortpaket + full service bok.

Det jagfunderar över är om någon känner till några akilles hälar på denna modell?

Fundering också om någon har ett förslag på pris på denna`?

//pnorland
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
gamla vanliga, se upp med rost vid ínnanför tanklocket och på bakluckan på dessa tidiga modeller. Även svag handbromsverkan är en klassiker på E39.

/Johan
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Kolla också upp ABS givarna som är ett vanligt E39 fel. Då brukar ABS lampan och ASC lampan lysa i instrumentpanelen.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Kylare, termostat och h2o-pump. Airbag (gäller alla E39)

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Kul att ha dig här din gamle milätare.

Jag spär på debatten med en fråga: Kommer man att uppleva bytet från E34 till E39 som nyare, men med lägre kvalitet?

Den uppfattningen har jag fått när jag läst på forumet. Hoppas jag har fel för ett byte till nyare modell kommer ju förr eller senare och har man varit BMW trogen länge så lär det inte bli lätt att byta till en "Merc"
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Jonne Mek:

Sämre kvalite vet jag inte om jag direkt..
Har haft en E34 525 som jag var mkt nöjd med men fick byta v-pump på den också samt rost bakom tankluckan som envisades.
Det har man ju hört om E39 men har själv inte upplevt nått sådant. Man söker ju på forumet om man har problem men funkar allt då skriver man ju inte så mycket om det.
Men ju mer pryttlar man plockar i en bil ju mer kan ju krångla naturligtvis och elektroniken t.ex kan man ju oftast inte greja själv.

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.