|
|
|
|---|---|
Wilmas pappa |
Nån som har erfarenheter av däckfirma i V-ås. Jag behöver få en "second opinion". Tack för engagemanget! |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! För stora hjul (17-19") brukar Däckkompaniet (mitt emellan på vägen mellan Brynolf Bagare och Elgiganten) vara bäst och billigast. De är dessutom väldigt snabba, och jag har hittills inte fått några skador. Annars brukar jag använda Västerås Bildemontering vid grytatippen för 15-16", vinterhjul osv, de är billiga och bra samt har mycket däck (främst begagnat) att sälja. Fast där brukar man få ställa bilen en förmiddag, eftersom de brukar ha mycket att göra. Mvh Johan |
Wilmas pappa |
Tjena Johan! Tack för ditt svar...Mitt problem är att jag har troligen lite icke helt runda hjul. Däckkompaniet har kollat detta och dem tycker att hjulen är ok. Därför skulle jag vilja ha en till åsikt om detta. Aros Auto har kollat bilen ang silentblock, hardyskiva osv det finns inga fel..Så därför gissar jag på hjulen. Har ju org fälgar 16" dvs inga konstiga saker. Ett annat test är att låna någons sommarhjul och prova, känner du till någon som kan tänkas låna ut för en kort provsväng.. Tack för engagemanget! |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Du har troligen råkat ut för det ökända vibrationsproblemet på E39 Touring. Sök på vibrationer så får du läsning i några timmar! Originalfälgarna brukar sällan bli äggformade, och om däckkompaniet sagt att de är raka är något annat fel. Det finns tyvärr en del som kan ställa till det på E39:orna, speciellt när de rullat en bit. mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.