AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.509

Säkrings hjälp E30

pe
35
pege99
320i Touring E46-00
Hej! Är de nån som vet vilket nummer säkringarna har till-vänster resp. höger dimmljus i säkringsdosan? Har tyvär ingen instruktionsbok.

Nästa Fråga:Går det att skarva ihop höger dimmljuskablar med vänsters sida?Eller blir kablarna för varma?Jag har grejjat som fasen med att få högersidan att lysa,de verkar vara kabelbrott någonstans.Jag har bytt ut kablarna så långt som jag kommer åt men det hjälpte inte.(och JA jag har kollat att lampan är hel)

Väldigt tacksam för svar.MVH/Pär
Visa användare
186
toffa182
316 -86
29 och 30.

Fuse Rating (amps) Description
1 7.5 Headlight, left high beam
2 7.5 Headlight, right high beam
3 15 Aux. cooling fan, low speed
4 15 Turn signals / emergency flasher / Active Check control / Digital Clock
5 30 Windshield wiper and washer
6 7.5 Stop lights / Cruise control / Active check control / ABS / Interior Lights
7 15 Horns
8 30 Rear Defogger
9 15 fuel delivery / Idle speed
10 7.5 Seat belt warning system / Service interval indicator / Tachometer / fuel economy gauge / Instrument gauges and indicators / Brake warning system / Back-up lights / OBC / Starter / Fuel delivery / Idle speed / Active check control / Stop lights and cruise control
11 15 1984-1987
7.5 1988-1990
Fuel pump
12 7.5 Radio power / Speedometer / instrument indicators / OBC / Multifunction Clock
13 7.5 Left Low Beam
14 7.5 Right Low Beam
15 Not in Use
16 15 Heated Seats
17 30 Sunroof / Power Windows
18 30 Aux. cooling fan, high speed
19 7.5 Aux. cooling fan / Interior lights / Power mirrors
20 30 Heater / Air conditioner / Auxiliary Radiator cooling fan
21 7.5 Glovebox lights / Flashlight / Ignition Key / Seat Belt warning / Interior Lights / Radio Memory / Trunk Lights / Active Check Control / Service Interval Indicator / OBC / Fuel delivery / Tachometer / Fuel Economy Gauge / Digital Clock / Multi Function Clock
22 7.5 Active Check Control / Front Parking Lights / Taillights / Front Side Marker Lights
23 7.5 Instrument Panel Lights / Front Parking Lights / Taillights / Rear Side Marker / License Plate Lights / Active Check Control / Rear Defogger / Multi Function Clocks / OBC
24 15 Turn Signals / Emergency flasher
25 Not in Use
26 Not in Use
27 30 Interior Lights / Central Locking / OBC / Radio Amplifier
28 30 Lighter / Power Antenna
29 7.5 Left Fog Light
30 7.5 Right Fog Light
pe
35
pege99
320i Touring E46-00
Tackar för svar
BMW Kungen
Inga problem att skarva ihop kablarna. men vet inte om säkringen håller. prova att mäta innan säkringen, om det finns ström så dra en ny kabel ifrån säk.boxen.

Mvh
/// Kungen
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Är instrumentbelysningen och höger parkeringsljus på samma säkring? båda dessa slutade lysa samtidig, hittar dock ingen säkring som gått!?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ibland är det svärt att se om säkringen är trasig, prova att byta den med en annan för säkerhets skull.

Annars skull jag tippa på att ljusomkopplaren är kass.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
hade lite samma problem på min förra e30....höger sidas park. ljus fram och bak gick, kollade säkringen (utan att lyfta upp den!) och såg att metallblecket var helt, tänkte inte mer på det utan felsökte vidare, bytte lampor drog om kablar m.m...ville inte funka, kolla säkringen en gång till och den såg fortfarande ut att vara hel, bytte den ändå och allt gick igång :)

som sagt, det kan se helt ut men behöver inte vara det...konstigare saker har hänt :)

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.