|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Om man ska lacka om sin bmw vart är det då bäst att lämna in den för bästa möjliga resultat??? Är det dumt att lacka listerna, för jag har hört att färgen kan lossa och de inte speciellt snyggt då?? Tror ni att det kan bli snyggt om jag lackar listerna när jag har en mörkblå bil,ska jag då lacka alla svarta lister eller bara dom som går i sidan av bilen eller ska jag även lacka den listen som går på fronten och på bakspoilern??? (Behöver lite tips) Tack på förhand!!!!!!!! | |
|
Går i samma tankar faktiskt, blir det av så måste det bli "runt om" frågan e väl snarare om även handtagen ska få färg ? Skitsvårt !! Nu har jag iallfall en fl Meguliars M-40 vinyl & rubber som ska få en chans att göra dom svarta å blanka ingen. Funkar inte det så blir det lackfirma. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
har min bil inne på lackning och jag bad dem att lacka mina lister med. själv tycker jag att det är finare så men om lacken släpper de vet jag inget om men men den risken tar jag. obs alla lister lackas alltså runt om. bjohari |
|
|
Lämnar man in bilen till en lackerare så lär dom ju veta hur man ska grunda för att få lacken att sitta kvar, det är väl när man ska ge sej på den biten själv som risken ökar för att färgen ska lossna efter ett tag. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Tjena Adrenalin!! Tycker inte du ska lacka dörrhandtagen, det kan se för en färgat ut asså det kan bli för mkt...men sen vet man aldrig det kan bli jätte fint också men mne jag tror inte det!!! |
|
| lämnar in min på Fredag för att lacka listerna. Hoppas färgen blir den samma. Bilen är ju röd och det kan bli problem. Det finns en svart gummi list längst sidan nere på sidan som kan bli problem med för lacken sitter inte så bra på gummi. | |
| Nedlackning är snyggt! Att lacka lister och dörrhandtag på annat än en riktigt mörk bil tycker jag är tveksamt. Linjerna på bilen "försvinner" och det ser mest konstigt ut!!? | |
|
Hämta min bil idag och jag kan säga att den ser mycket bättre ut nu fan. Dom lackade lister, dörrhandtag ok orginal spilern runt om. Bilen ser mycket lägre ut nu också. Färgen ser lite nyare ut men det märks inte mycket. Puttsar man up bilen så blir det bra. Nu är det bara 18* fälgarna som ska köpas nästa vecka sen är bilen klar för Malmö träffen ;) Bilder på bilen kommer updateras snart så om någon vill se hur det blev med lackningen. |
|
|
Givetvis ska dörrhandtag såväl som lister lackas. De flesta dyrare och nyrare bilar har dörrhandtag i bilen färg. Jag ska lacka mina lister på min 528:a ASAP :) //MikEe |
|
|
Lacka listerna runt om blir rätt snyggt och slimmat... jag hade de så innan. Nu satte jag på M3-lister runt om och ville gärna att de skulle synas så jag lackade dom svarta. Lacken släpper inte från dom om de är bra arbete bakom. Dock kan man trycka sönder lacken pga att listerna är "mjuka". Typ när man tar av och sätter på dom så ta de lugnt... |
|
|
OT Ravve: Är det lätt att ta bort sidolisterna? Jag har beställt M-lister från NFS. Är det bara sedan att trycka dit listerna eller måste man köpa nya klips etc. ? ///Foppa |
|
|
foppa - de e lätt att ta bort sidolisterna det är är bara att dra loss dem men jag var ej försiktig när jag tog bort mina gammla orginal lister eftersom jag ej hade planer på att behålla dem. M3 sidolisterna kommer med klipps på det är bara att trycka in dem i hålen men var försiktig för jag fick ej med några extra klips.... första gången gilt skall det vara. Lycka till bjohari |
|
| Ja tycker det blev rätt bra på: | |
|
sorry... här under var visst länken... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Min åsikt är att det blir för mycket av samma färg. Som sagt, linjerna försvinner. Men de är lite bättre på en del färger dock. Men de är ju en smaksak. ///M3 |
|
| Ska hämta min bil denna vecka då har de lackat ner den samt alla lister... kommer att bli mycket snyggt. Min förra bil var listerna samma färg. Det ser mycket snyggare ut | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.