|
|
|
|---|---|
|
Har ju hört en del om att det uppkommer "fel" som egentligen inte behöver fixas men hur är det åt andra hållet? Själv körde jag en sån idag utan anmärkningar och undrar, har det förekommit fall då bmw missat grova saker? Ny bild 18 Jan- Länk | |
|
Dom är väl inte mer än människor, se det ändå som en extra trygghet inför besiktningen, det skall ju mer till om både BMW och besiktningen skulle missa grova saker. Sen är det kanske lite som du säger att det ligger i deras intresse att hitta fel, misstolka mig nu inte ; ) Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! |
|
|
Yes i know... ne tänkte bara ifall jag nu kunde pusta ut lite grann efter förbesiktningen hehe. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
stefannorr |
Gjorde förbesiktning hos BMW på min förra bil en 320-97..böt spindelled enligt deras rekomendation,men åkte på ojämn bromsverkan+handbromsen tror ja de va! |
|
När jag köpte min E34 var den nybesiktad för två dagar sedan.... den tidigare ägaren påpekade att det vibrerade när man bromsade...(kraftiga vibrationer) ahha tänkta jag skeva skivor.... men nej då han hade kvitton hos en bmw återförsäljare som hade bytt nästintill allt som har med bromsarna i framvagnen. De hadde sagt att de inte kunde hitta felet.... Jag kastade då ett getöga på skivorna bak och märkte två fält mittemot varandra som var mindre nött än övriga skivan. Ja ja tänkte jag då är det skivorna bak som har slagit sig. tog bilen till en MO test när man kom dit och fick lyfta upp den så visade de mig två sprickor på själva trumman som jag hade missat...det var inga problem att få in en normal platt mejsel i sprickorna.... då påpekade MO mannen att det skulle rendera i körförbud i en eventuell besiktning. Jamen sa jag då att den är nybesiktad för två dagar sedan.... MO mannen höll på att dåna av.... Jag köpte bilen och när jag tog lös skivorna bak så hittade jag totalt 14 sprickor i höger och 17 i vänster och det var sådana sprickor som var öppna. de flesta var där handbromsbackarna ligger. jag kan tilllägga att den tidigare bilägaren hade påpekat vid provkörning vid beskningen att det vibrerade och besiktningsmannen sa bara att " ja men det var ju bra värden i alla fall" men han fick en två på trasig belysning detaa mitt folk är svergies bilprovning a lá 2000-talet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.