AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
921

Är min växellåda på väg att rasa?

Har en 320 (-95:a) med automatlåda och senaste veckan har inte ettans växel velat gå i när man stannat vid tex. rödljus utan när man släpper bromsen och trampar på gasen så "slirar" det lite för att sedan slänga i växeln med en duns. Om jag vid ett stopp släpper bromsen lite försiktigt så känner jag att växeln går i och då kan jag lugnt köra vidare utan en smäll, men det känns lite jobbigt att behöva köra på det sättet! I övrigt växlar den perfekt. Bilen ifråga kan tilläggas har rullat lite drygt 21000 mil. Är raset på väg eller kan det finnas någon annan förklaring?
Be
179
Bex
325iA -90
Låter som något lamellpaket håller på att ge upp eller likande fel.
Vad är det för låda?

Ingenting är omöjligt
Ingen aning. Vet inte mycket om automatlåder, men jag hoppas verkligen att det INTE är ett ras, för det blir antagligen ingen billig kostnad.....
ba
141
backez
318i touring -96
Prova med att byta olja + filter i lådan det kan vara tätt i filtret, som leder till att lådan har svårt att få upp trycket på tomgången.
(jag har dock bara skruvat i gamla B&W lådor men principen borde
ju vara densamma)
mvh backe
D-diddy
min gör nästan lika dant när det är -3 till -10 grader fast med 2:an., då får jag lägga i vinterläget manuellt för att den inte ska kasta i 2:an. det blir dock bra på några minuter när lådan fått upp tempen..
David

"The unattainable is invariably attractive"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.