|
|
|
|---|---|
| Har en 320 (-95:a) med automatlåda och senaste veckan har inte ettans växel velat gå i när man stannat vid tex. rödljus utan när man släpper bromsen och trampar på gasen så "slirar" det lite för att sedan slänga i växeln med en duns. Om jag vid ett stopp släpper bromsen lite försiktigt så känner jag att växeln går i och då kan jag lugnt köra vidare utan en smäll, men det känns lite jobbigt att behöva köra på det sättet! I övrigt växlar den perfekt. Bilen ifråga kan tilläggas har rullat lite drygt 21000 mil. Är raset på väg eller kan det finnas någon annan förklaring? | |
|
Låter som något lamellpaket håller på att ge upp eller likande fel. Vad är det för låda? Ingenting är omöjligt |
|
|
Ingen aning. Vet inte mycket om automatlåder, men jag hoppas verkligen att det INTE är ett ras, för det blir antagligen ingen billig kostnad..... |
|
|
Prova med att byta olja + filter i lådan det kan vara tätt i filtret, som leder till att lådan har svårt att få upp trycket på tomgången. (jag har dock bara skruvat i gamla B&W lådor men principen borde ju vara densamma) mvh backe |
|
D-diddy |
min gör nästan lika dant när det är -3 till -10 grader fast med 2:an., då får jag lägga i vinterläget manuellt för att den inte ska kasta i 2:an. det blir dock bra på några minuter när lådan fått upp tempen.. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.