|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vad ska jag gör aför att få mer hk ifårn min bmw 525i. Det får ju inte kosta för mycket. Ska jag köpa chip?? Isåfall vilket?? Vad kan jag mer göra för att få ut mer hk.... tacksam för svar... | |
| Alla vill ha, men ingen vill betala. Tyvärr finns det inget billigt sätt att få märkbart mer hästar ur din motor - om du inte är lite händig och bygger "snikturbo". | |
|
Hur bygger man en "snikturbo"?? |
|
| snikpower? chippa en gammal saab turbo! | |
|
Precis!! Snikpower Köp en gammal saab 9000 2.3 turbo för liten slant. Låt tex Maptun säga hej svejs så har du 300hästar nästan 500nm i vrid. allt sammans för kanske en 30-40 tusen. Bra omkörningsprestanda |
|
320-325 |
skärp er... grabbar ... vad jag har hört så är väl chip till m50 motorn en av få sug motorer som ger lite bättre effekt ...ihop me sport avgas samt friare andning ... snik turbo är =låt nån svets kunnig person bygga ett grenrör för turbo ...(finns några på detta forumet som gör konstverk med svets typ) =fina pulssplittrör) men ej nödvändigt sen ic från nån saab eller liknande samt nån bra turbo känd ex TD04 16 eller 19t sitter på 850turbo r m.m volvo sen större spridare och ladda försiktigt ...max 05..kg som i sin tur ger 50% ökning om allt är som det ska ..självklart är inte detta lätt som det låter ...det krävs mkt kunskap m.m men det finns mkt hjäp att få på detta forum .. jag skall göra så... på min men min är en m20b25 inte m50b25 mvh 320-325 |
320-325 |
heheh 500nm i en saab då vrider väl sej hela växel lådan 3 varv runt sen egen axel ..om INTE den har rasat innan .. |
| vill poängtera ironin i mitt föregående inlägg....... | |
| Du menar sarkasmen... | |
320-325 |
jojo jag ville inget ont.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.