AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
826

byte av stereo

Bosse§
Hej!
Jag behöver hjälp, jag har skaffat mig en cd-spelare, enkel, Panasonic som jag tänkte montera istället för orginalstereon i min 740 iA-92. jag har skaffat addapter till stereon och när jag kopplar ihop den nya stereon så får jag inget ljud???? Det sitter ett slutsteg under hatthyllan i skuffen som är orginal. Hjälp mig vad ska jag göra, mycket tacksam för alla tips.
Kopplade in en vanlig Cd-spelare i min 730:a och hade samma problem. Har du kopplat via "fadern" som sitter original? Om du har det så är det bara jordat i en av kablarna, har jag för mig. Kolla upp vilka kablar som är jordade! Jag tror nog att jag fick koppla samma jord vänster fram/bak och likadant höger fram/Bak.

Let the good times roll
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Nya bilstereo har ingen jord på utgågarna , minuspolen är inte minus som det står , det är en fasvänd + (180), detta för att få ut max effekt då man utnyttjar det maximala spänningsvinget man kan få ut av den låga spänning bilar erbjuder.

Brukar stå "WARNING" i manualerna om just detta.

Yoko : jag kanske missuppfattade men har du verkligen fått en bilstereo att fungera genom att jorda någon utgång eller genom att koppla ihop någon utgång från stereon ?

I e32 brukar jag nyttja de 6 högnivåkablar som går bak till steget och sedan lägga dit 2 extra , originalstereon matar med högnivå och har för jävlighetens skull gemensam jord på båda kanaler därav endast 6 matarkablar för högnivå.

Eftersom högtalarna saknar delningsfilter måste man altså dela aktivt mellan stereo och högalare , då kan de spolar och kondingar som sitter i originalsteget komma väl till pass då de har exakt rätt kapacitans/induktans för de högtalare som sitter.

Tänker man använda originalsteget trots att nya bilstereos ger både bättre ljud och mer effekt underlättar det mycket med schema.

3G ger dig Cancer.
ok wadel, förmodligen formulerade jag mig lite luddigt, det är som du slriver "för jävlighetens skull..."

Let the good times roll
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.