|
|
|
|---|---|
Bosse§ |
Hej! Jag behöver hjälp, jag har skaffat mig en cd-spelare, enkel, Panasonic som jag tänkte montera istället för orginalstereon i min 740 iA-92. jag har skaffat addapter till stereon och när jag kopplar ihop den nya stereon så får jag inget ljud???? Det sitter ett slutsteg under hatthyllan i skuffen som är orginal. Hjälp mig vad ska jag göra, mycket tacksam för alla tips. |
|
Kopplade in en vanlig Cd-spelare i min 730:a och hade samma problem. Har du kopplat via "fadern" som sitter original? Om du har det så är det bara jordat i en av kablarna, har jag för mig. Kolla upp vilka kablar som är jordade! Jag tror nog att jag fick koppla samma jord vänster fram/bak och likadant höger fram/Bak. Let the good times roll |
|
|
Nya bilstereo har ingen jord på utgågarna , minuspolen är inte minus som det står , det är en fasvänd + (180), detta för att få ut max effekt då man utnyttjar det maximala spänningsvinget man kan få ut av den låga spänning bilar erbjuder. Brukar stå "WARNING" i manualerna om just detta. Yoko : jag kanske missuppfattade men har du verkligen fått en bilstereo att fungera genom att jorda någon utgång eller genom att koppla ihop någon utgång från stereon ? I e32 brukar jag nyttja de 6 högnivåkablar som går bak till steget och sedan lägga dit 2 extra , originalstereon matar med högnivå och har för jävlighetens skull gemensam jord på båda kanaler därav endast 6 matarkablar för högnivå. Eftersom högtalarna saknar delningsfilter måste man altså dela aktivt mellan stereo och högalare , då kan de spolar och kondingar som sitter i originalsteget komma väl till pass då de har exakt rätt kapacitans/induktans för de högtalare som sitter. Tänker man använda originalsteget trots att nya bilstereos ger både bättre ljud och mer effekt underlättar det mycket med schema. 3G ger dig Cancer. |
|
|
ok wadel, förmodligen formulerade jag mig lite luddigt, det är som du slriver "för jävlighetens skull..." Let the good times roll |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.