AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
754

Sony Xplod, 10" Open Air Bas? (Cabbe)?

bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
tjena!!

undrar ifall detta bas Sony Xplod, 10" Open Air Bas spelar utan låda alltså, har någon provat en sådan tidigare och är det något att ha för 800 kr???

vet någon om den får plats i mellan armstödet bak alltså jag menar i skisäcken eller vad det nu är man kallar den ? jag har en e36a cabbe

finns de någon nuvarande cabbe ägare eller före detta cabb ägare som har provat detta eller liknande?

mvh bjohari

Open air är ett något missbrukat begrepp i bilstereosammanhang.
En högtalare fritt monterat i hatthylla eller armstödets hål blir snarare en högtalare med odefinierat stor låda, resonanser osv. Om det är minsta läckage runt infästningen på högtalaren så blir det helt kass. Open air kräver mycket stor baffel och speciellt element som är byggd för detta. Dessutom slår man lätt sönder högtalarna i bilen när man stänger skuff, dörrar osv om det verkligen är en tät montering.
En bra baslåda däremot, placerad tätt emot skidluckan (öppen) och med både element och ev. basport spelande i öppningen ger bra resultat.

FP
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
okej tack för svaret folke......

då skippar jag det och får leta efter dubbla 10" or som spelar innot i bilen. med en special byggd låda naturligt vis.

bjohari
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.