|
|
|
|---|---|
| Varje gång då jag kör bilen i högtryckstvätten så är mattorna(samt inredningen) i baksätet dyngsura. Jag har lämnat in bilen till olika mekaniker utan resultat. De har slitit ut inredningen, satt nya lister i dörren, ny plast på insidan av dörren m m. Är det någon som råkat ut för samma sak? | |
| Är det ingen plugg under bilen som läcker vid underredsspolning? | |
| Eftersom det är både i baksätet och på mattan så måste det ju vara en rätt stor läcka. Har du provat att sitta i bilen när någon spolar av den..? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns inget värre än vattenläckage för det verkar som det kan rinna uppåt iallafall när det gäller bilar. Min V-O 740 läckte in så jag fick plocka ut hela mattan i baksätet.Samt i framsätet på förarsidan. kollade av allt som kunde tänkas tog med grannen till biltvätten där han fick dränka bilen med högtryck.Inte en droppe kom in.In med kupevärmare och tidningar som är det bästa som finns för att suga upp.Bilen stod hela natten med värmaren på, det duggade lite under natten,tror man inte på fan att det var en pöl framför förarstolen. Vattnet kom in via "hängrännan" rann in bakom kromlisten på dörrstolpen in i botten på listen runt dörrgången och ut i via denna list i skarven vid förarstolen. Ryckte bort listen fyllde med glassilikon knackade tillbaka listen Sen blev det tätt inte en droppe i bilen.Men det är inte bra för nerverna det är helt klart, för man kan fundera hur länge som helst. Vill tilläga att när jag råkade snabbtvätta min renault major 65. då fick jag använda öskar i handskfacket.Vatten är det värsta som finns på fel ställe.lycka till Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.