AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
795

3200kr för ett bakhjlulslager?

//
131
///puh
525ia m-sport -01
Det är dags för ett byte av mitt högra bakhjulslager på min 325:a.
ringde till Bmw i Gävle och bokade tid, dom skulle ha 3200kr för jobbet inkl lager.
Tycker det låter lite dyrt, eller är det ett normalt pris för ett byte??

Bmw ludde
Allt som Bmw gör är ju svindyrt, hörde vad de skulle ha för att byta olja i bakaxeln samt vxl lådan, de ville ha 1500kr, farsan visste en som var kunnig inom Bmw, han tog 600kr. Så mitt råd är att kolla upp om någon annan än bmw kan göra det...

Mvh Ludde
Länk
//
131
///puh
525ia m-sport -01
hmm... har kollat runt lite här i stan (söderhamn) men det finns ingen som har rätt kunskaper om det och dom har sagt att det blir billigare att åka till Bmw för dom har rätt verktyg å så..
hmm vi får väl se vad som händer, men man vill ju ha det riktigt gjort också.
Vill helst inte att ngn hemmapulare ska göra ngt eget verktyg och försöka presessa dit lagret, då blir väl lika om ngn månad igen.=)
Bmw ludde
Vad tar Bmw ut för timmpenning, ett lager kostar runt 400kr så de tar en hel del för arbetet iaf. Om du har lite mekvana så kan du iaf plocka bort lagerdelen och lämna in den till bmw, då sjunker nog priset en hel del skulle jag tro

Mvh Ludde
Länk
Pe
77
Perrab
520i E60 -03
kan låva dig att det är väl betalda pengar att lämna det till bmw.
Har gjort det själv till en kund o det var inte roligt, jag tog 2500:- av kille som ägde bilen.
Värre skit jobb får man leta efter.

//Perra
svintoleffe
Byta ett lager på en bil, är väll inget problem.
Har man mek egenskaper och verktyg så är det inga problem.
Jag vet ett par stycken so0m har gjortt det på sina bilar.
Jag har sluppit på dom två jag har, men jag skulle aldrig lämna in det, då gör jag det själv.

NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER

MVH Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.