|
|
|
|---|---|
|
Nån som kan förklara hur man enklast, snabbast o smidigast tar ner front-spoilern på M5:an? (-92b). Jag vill inte förstöra nåt genom att chansa... Det e nämnligen så att det hoppa ut en jävla hare framför bilen i sommras. I o med det så sprack läppen på fronten halvvägs in i mitten. Det känns ju inte så värst kul att en i övrigt fin bil ska se ut så... Så, bomba mig med tips! :) BMW följer inte utvecklingen... BMW LEDER den!! | |
|
Gå in på "Gör-det-själv", Mekartips. Sök sedan byte av strålkastarinsats e-34. mvh axel |
|
| Är de bara frontspoilern så tar du av det svarta plasten längst fram på kofronten sen sitter 2 st 17" muttrar som du skruvar ut.. sen vanliga skruvmejslen på 2 skruvar på sidorna .. väck med dimljuskontakten sen o vips... | |
|
Tackar o bockar! Ska gå ut o pilla med det nu direkt... BMW följer inte utvecklingen... BMW LEDER den!! |
|
|
ps ett bra verktyg att skruva bort frontspoilern med e org"fälgkors" MOA-power |
|
|
Jag har själva fronten lös nu men hur i h*lvete får jag av den runt dom svarta "rören" på sidorna?? Måste jag lossa själva infästningen till kofångar-fästena? BMW följer inte utvecklingen... BMW LEDER den!! |
|
|
Jag vet inte om det är rätt men jag tror att jag skruvade dom nåt halvvarv så en del av röret lossnade sen försiktigt "bände" jag kofångaren över "röret" i färdriktningen så lossnade den. Inga skador för mig, mest plast. Dock så får du prova på egen risk. mvh kim |
|
|
Om det är samma fastsättning som på övriga e34:or, vilket jag tror att det är, så efter att ha lossat två muttrar på varje sida så drar du helt enkelt fronten framåt, det sitter två fästen på sidorna som man helt enkelt skjuter på fronten på. Sen är det spolningen till lysena, ett snabbfäste som man bör plugga om man inte vill tömma hela spolarvätskebehållaren. |
|
|
Det var som du sa m3jonas... Bara o dra den rätt ut... Nu e det bara det roliga o plast-svetsa fronten så den e hel o fin! :) BMW följer inte utvecklingen... BMW LEDER den!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.