|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det finns idag 661 st BMW E46 M3 av årsmodell 2001-2004 registrerade i Sverige varav 327 st av dem är importerade. /RS2 | |
|
RS2: Tack Har du mera info antal -SMGII -Vanligaste färg invändigt resp utvändigt |
|
|
Har du möjlighet att kolla hus många Alpina B3 3.3 Coupé som finns? /Mange |
|
|
Nej tyvärr inte, då måste man betala för att få ett fullständigt utdrag ifrån Vägverket och jag är inte säker på om man kan få fram allt detta. Lättast vore nog via BMW Sverige om de nu vill lämna ut detta men de har väl bara statistik för de som är sålda här i Sverige. Men det förklarar i alla fall varför man ser så många nu på vägarna och jag visste inte att det var så många importerade med tanke på vad försäkringen kostar för dessa. /RS2 |
|
|
RS2: Trodde inte att det fanns så många OCH att det var desto flera som var import kom som en överaskning....... Då är det bara en bråkdel av dessa som finns på forumet.... Men du så många ser man väl inte nu under vintern?såg en mörk M3 förra veckan på väg till kista en morgon. |
|
|
Ja, jag tror inte det är många bilar oavsett modell och märke varav ca 50% är importerade. I alla fall inte i de här volymerna. Hur många E46 M3 ägare finns det här på forumet? 10-15 st kanske? /RS2 |
|
|
RS2: Snarare minst 40 som hänger här på forumet. Allt enligt min ovetenskapliga magkänsla + det antal mail och så man får som frilansare (om än extremt inaktiv sådan just nu). |
|
|
Jag glömde bort att jag fick lite mer info ifrån Vägverket. Av ovanstående 661 st BMW E46 M3 så är 254 st avställda idag, 122 st ägs av juridiska personer (bolag), 46 st är på leasing kontrakt och 110 st ägs av kvinnor!! Men jag vet inte om jag litar helt på detta då de bl a också säger att 42 st är med automatväxel och endast 81 st är coupé modeller. Låter snarare som om många har registrerats konstigt eller felaktigt vid importen. Undrar hur detta påverkar försäkringen? /RS2 |
|
|
RS2: En bil som står på en bilfirma räknas alltså som Juridiska personer? Vet endast en som är på leasing kontrakt och kan säga det inte är billigt. Jag har inte sett en enda kvinna som äger/kör M3E46 ursäkat ni som ev har den och läser detta. Kan du scanna info och mejla mig RS2/Tack CBM3: Tycker att det låter ganska mycket tror mera på 15-20st högst |
|
|
starre: OK, då kanske mer 25-30 då ... men jag har nog kommunicerat med 15 olika som har frågat om olika saker. Vet iallafall vad 2 av de 254 avställda är för bilar eller hur starre ;) |
|
|
Starre, Jag har fått detta via email och det står inte så mycket annat än ovanstående. Om vi vill ha ett utdrag med mer utförlig information ifrån Vägverket så kostar det pengar och jag är inte så säker på att man alltid kan få det heller beroende på syfte osv. Jo, en bilfirma är en juridisk person så detta och antal avställda är relativt osäkert. Kanske också så att många är registrerade på andra än de som verkligen använder bilarna (försäkring igen). /RS2 |
|
|
CBM3: :)))min är nyligen lagad................... RS2: Kanske borde gå ihop ock skriva ner några frågor som vi behöver få svar på och sen ringa/mejla till VV för pris uppgift. |
|
|
På www.bytbil.com finns det idag 42 st E46 M3 (och 1 st M3 CSL) till salu varav huvuddelen är importerade. /RS2 |
|
|
Tack för infon RS2! Vad beträffar antal M3 E46 ägare här på forumet så kan man starta en tråd där alla som äger en kan räcka upp handen? |
|
|
starre: Har sett ett par kvinnor i västra Sverige som kör M3. Har hört historier där en man som köpt en X5 el liknande samtidigt vill köpa något till sin fru och då har det blivit en M3. Vet minst två sådana köp iaf. |
|
|
En av de till salu är min gamla. Får ta och hälsa på den snart. Den ser lite ensam ut: Länk |
|
|
Hand upp nu alla som äger en M3E46 Cyberkallen: Lever du:))))Hur går bilen? |
|
| Vinkar som bara den... | |
|
undrar bara om i totala summan ingår M3 Cab och i så fall hur många är dem? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Ganska väntat att det är 110 kvinnor som äger E46 M3, med tanke på försäkringskostnaderna (främst på importbilar). Att sedan inte så många kvinnor kör bilarna är väl ungefär lika självklart :) Finns väl även endel skenförsäkringar säkert. | |
|
Z3c 4 ever!: Det är jag till 99% säker på att det gör trots allt är det oxså en M3E46 eller hur:)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.