|
|
|
|---|---|
|
hej, kanske lite onödig tråd men jag vill undersöka hur långt M40-motorerna har gått i dagsläget o hur dom känns osv vad som är gjort mm. min spis har gått 32400 mil precis med topprenovering vid ca 29000 mil och känns fortfarande bra inget rappel osv. bara lite oljud från spridarna "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" | |
|
strax 19000 inte något är gjort åt motorn går som en klocka inget o-ljud någonstans heller och har alldrig haft det heller. |
|
|
min M40 har snart rullat 20000...och toppen är renoverad sen har jag bytt kamaxel...nu börjar spridarna ge sig...annars går den som en dröm...tycker det är en underbar maskin... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| 20500 utan några större saker. Går fint men jag saknar sexan varje gång jag startar den....... / John | |
|
ca 20500mil här också.. Ny trimkamm tickar dock knappt på tomgång men så fort man höjer varvet över 1000rpm så tickar det i framkant av motorn... Antagligen en lyftare som inte vill riktigt..... Kan man byta en på ett enkelt sätt? --- Min E30: Länk |
|
|
12500 mil, trimkamm och nyligen bytta hydralyftare... tickar dock minimalt ändå... men mycket tål den och är relativt rapp =) "Att köra framhjulsdrivet är som att bli bogserad" |
|
|
tycker det borde vara fler med M40 här, kom igen nu!!! "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
| Jo,jag har oxå en liten,liten M40 som snurrat 18700mil,toppen renoverad för 5000mil sedan(Kam,lyftare,vipparmar) går riktigt fint för sin storlek... drar hyfsat bra på låg och mellanregistret men inget klipp på höga varv...men snart så ska den få smaka på lite överladdning! ;) | |
|
Min gick långt över 30k mil, får för mig att det var nånstans runt 35 den hade gått när den skrotades. Oljebyten och kamremsbyten var allt, inget mer omfattande vad jag känner till. Gick fint, ända in på skrotgården. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| 28.100 mil, fullservad. Vissa lyftare är bytta, dock så borde alla bytas så att tickandet blir lite mindre. | |
|
Hejsan her från Danmark, jeg har haft en e30 m4o der havde kört 34700 mil da jeg sålde bilen, den havde aldrig våret öppnet i motoren, dvs, org knast, ventiler etc. Generator har våret renoveret 1 gang. Skiftede olie, kölvädske etc, regelmässigt, och sörgede for at olien altid var oppe på max märket. Den billigste bil jeg har haft!! Venlige hilsninger Peter |
|
|
18 500 mil... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
31000 mil, och än är den inte renoverad, ok den låter som en fiskebåt men den går faktiskt hyffsat. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! |
|
|
PC-doktor: M40 gällde detta!!!! dvs 4:an som satt i 316-318 89-94 och 518 fr.o.m 90-95 "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
| 19700mil går som en klocka... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.