AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
835

vad ge för äkta AC Schnitser resp kopior? (fälgar)

hej. jakten på 17" AC Schnitzerfälgar med bra däck är nu inledd för mig men hur högt är pristak för original respektive kopia (säg RH Schnitzer som ett ex.) förutsättningen är förstås att både fälgar och däck ska vara fräscha. Det är 17" jag vill ha 18" blir för mycket show

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
-BeeMWe-
Skillnaden i priser tror jag inte är så stor skillnad. De tenderar juh att se hyffsat lika ut och då dras priserna ned på orginalen också.

Skulle vara nöjd om jag fick 17" kopior med bra däck för 5-6 papp och orginal för 7-8 papp.

li
1.959
liste
535i -89
Priset skiljer som sagt inte SÅ mycket. Sålde mina 17"-kopior med däck för 7.500 i somras, men då var det i princip nyskick på både däck och fälg.
jaha det skilde inte så mkt i pris som jag trodde. får se om jag lyckas jaga rätt på original eller om de blir kopior. hur är viktenmellan original och kopia skiljer det något eller är det lika tyngd?

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
li
1.959
liste
535i -89
Ett original är nästan alltid bättre än en kopia - det gäller mycket här i världen, så även AC Schnitzer-fälgar. :) Angående vikten så kan man nog kallt räkna med att originalen är något lättare än kopiorna, då det ligger betydligt mycket mer utveckling och teknik bakom än efterapningarna. Om man sen MÄRKER skillnaden är en annan sak.
Hmm... vad jag sett o hört så betalas det nästan det dubbla för original. Kolla den här tråden tex :

Länk

Räkna med över 12.000 för 17" äkta AC-Schnitzer typ 3 i okay skick.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Beror ju givetvis på om det är bra däck på, fälgar utan däck kostar väl inte många tusingar om man måste lägga på däck för 8 tusen efter. Samma pengar skulle jag säga.

Beror ju givetvis på om det är bra däck på, fälgar utan däck kostar väl inte många tusingar om man måste lägga på däck för 8 tusen efter. Samma pengar skulle jag säga.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.