AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
753

Rutor utan ram.

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hur funkar det när man stänger dörren på en Z3? Min polare har en Audi TT och på den så åker rutan ner en bit när man stänger eller öppnar dörren, väldigt smidigt. Hade en 206 CC innan och på den fanns inte detta, vilket resulterade att rutan väldigt ofta fastnade utanför kanten.

Som sagt hur funkar detta på Z3?

Mvh
K
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Rutan går inte ned på min i alla fall men det är inga problem då den trycker på en fet gummilist som är ihålig.

/PG
så fort du öppnar dörren så sänks rutan 12mm. Efter att du stänger den så åker den up igen.
pgr69: det borde vara så på din med. du kanske har bara inte tänkt på det? det är rätt diskrett.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Z3c: Det gäller enbart coupémodellen, på roadstern trycker rutan enbart mot en gummilist.

///Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Ok, jag tolkar att det är endast Z3 coupe som detta gäller. Klara man sig någorlunda bra ifrån vindbrus ändån på cabben?
Cabben låter mer, beror dock mycket på vilken hastighet och motor du har under huven :)

19" :-)

VD med R&D

"Vill inte vara som alla andra, och är det inte heller"
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Z3c 4 ever! :
på min coupés åker den vänstra rutan ner dem 12 mm.. när jag
larmar av... bara den vänstra sidan.. där emot så åker den högra sidan ner bara vid öppning av dörren...är det samma sak på din...??
Bu
241
Bucket
535iA - 87
På min åker rutorna ned endast när man öppnar dörren, ej vid avlarmninig! Min är svensksåld, kanske är det skillnad...

/Henrik
kicki, det är nog ett elfel på din vänstra...kolla med BMW vid nästa servicetillfälle

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.