AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
949

Varningslampa bromsbelägg

mr
28
mring
BMW 528 TOURING -98
Jag undrar om man måste nolla datorn efter man fått larm för slitna belägg?
Jag har bytt belägg och slitagevarnare men ändå fortsätter lampan att lysa.
Låt nyckeln vara i läge 1 i 30sekunder så släcks lampan.

Länk

en liten fråga bara vad kostade beläggen fram

MOA-power
Hos Autoexperten kostade dom 490:- paret.Kolla hos din lokale BMW handlare kan vara billigare där.

___
Länk

mr
28
mring
BMW 528 TOURING -98
Tack för hjälpen med återställning av larmet.
Kontakta inte BMW om belägg. Dom skulle ha 2000 runt om.
Jag gav 1200 runt om inkl slitagegivare på mekonomen.
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Hei!

På min E28 lyser varningslampan, men det viser seg at jeg kun har en slitasjesensor på fremre venstre bremsekloss (tromler bak) og ikke på høyre side. Kan se ut som om denne er fjernet, da det ikke finnes et spor av ledning til denne gjennom innerskjermen eller motorrommet. Hvordan fjerner jeg i så fall den venstre sensoren?

Varsellampen har ikke lyst før nå denne vinteren og jeg vet at det ikke har blitt fjernet noen sensor på høyre side siden jeg overtok bilen. Hvorfor har ikke varsellampen lyst før? Grunnen til varsellyset nå kan se ut til å være ledningsbrudd på venstre sensorleder like ved klipsfestet til bremseskjoldet.

Kunne noen bistå meg med tips?

MVH SindreØ
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Ser ut som om jeg fant noe som kan hjelpe: Virker som om det er slitasjesensor kun på venstre fremme (evt. og høyre bak). Stemmer dette også for E28?
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
jada jada. Jeg vet: "Søk Innlägg"

Fant svar på alt jeg ville vite + mer til. Blir stadig gledelig overrasket over mangfoldet av emner, svar og kunnskap på dette foraet.

Takk høyere makter for Autopower.se !!!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
E28 518i har trumbromsar bak och då finns ingen slitagegivare!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Ja, det var jeg jo klar over, derav "evt. høyre bak" for de som har skivebremser.

Nå er bilen fiks og ferdig med (nesten) nye bremser foran. Ennå en god del skive igjen, så de ble bare skrapet for løse partikler og vasket med bremserens. Nå er det bare kupévifta som piper litt ved nedbremsinger. Mulig det er noe lager, men den ble byttet for fire år siden. Noe skal man jo alltids ha å mekke på.

God natt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.