|
|
|
|---|---|
|
Vad bör jag tänka på vid köp av en M3 3.0? Om vanosen strular hur kan man upptäcka det? | |
TED |
När du startar bilen kan du höra ett rassel från vanosen, men det SKA avta efter en 5-10 sek. Fortsätter det rassla (ett metalliskt sågande ljud!) är det ett tecken på att Vanosen är sliten. En kostnad på ca 25000:- att åtgärda om den e dålig, så be en BME verkastad lyssna på den om du e osäker! /Mvh TED |
| Tack Ted. Då vet jag vad jag ska lyssna efter, är kanske inte så roligt att köpa en bil för 180 000 och sen lägga ut 25000 till direkt. | |
| Det är mer sällsynt att 3.0 vanos krånglar, 3.2(dubbelvanos) kostar 21000:- med arbete - jag vet :( | |
TED |
Vanos enheten till 3,0 kostar ca. 14700:-, och i vissa fall kan drevsatsen behöva bytas till en kostnad av 9900:-. Arbets kostnad på ett par tusen tillkommer! Stämmer att 3,0an har mindre bekymmer med vanosen än 3,2an, men det e trots allt inget ovanligt, och det fick jag erfara -99! /S8TED |
|
Vilka faktorer brukar påverka vanos-ras? Rasar det pga miltal, ålder, körstil eller dålig service? Eller kan det hända en välvårdad lågmilare likväl som en skruvad, röjda långmilare?? /M3-spekulant.. |
|
|
duke: Min rasade vid 4900 mil och jag är enda ägaren på bilen, jag kör mycket lugnt med bilen - jag tror att man rejsar mindre med en cab iofs, det blir mer glidande sas. Byter man till SACH:s vanospaket så ska det hålla bättre än Rolls Roce orginalet enl. verkstaden som utförde jobbet på min bil. På samma firma stod det en rasad M3-99:a med 1500 mil på mätaren - killen hann inte få stopp på bilen innan den skar totalt (oljetorsk). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.