|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada BMW ägare och ni andra som bara drömmer... Jag har en liten fråga rörande min bil... När jag låser dne så låser den upp sig direkt igen, låser jag då en gång till så för blir det låst. Vad kan detta bero på ??? Är det någon som har svaret så är ni välkommna att ge mig lite information. MVH Andy | |
|
Exakt detta hände på min bil. Då var det bara en säkring som hade gått. /Johan |
|
735 |
Min hade samma fel när den stått utan batteri och sedan fick ett nytt inkopplat av BMW. Hade en mekaniker som löste bla d felet åt mig, har för mig att det var en säkring som spökade här med.. Kan ju värt ett försök att titta inte allför komplicerat |
| Jag förmodar att du har en E34 Touring? Isåfall är det ganska säkert låsmekanismen till någon av dörrarna som felar. Vi hade problemet på vår 525TDS Touring -96 (E34) och nu har vi bytt låsmekanismen. Felet borta. | |
|
ok ska kolla... Jaa det är en e 34 touring... Men det med låsmekanism låter som det är någon mekaniker som sagt till mig nu när jag läser vad du skriver... Men man får ju hoppas att det bara e en säkring.. |
|
mackan325 |
Jag hart också haft det felet på min, du har antingen en dålig c-lås motor eller dörrnäsa (som innehåller ljus/larm kontakten). Jag hade falsklarm också och lokaliserade det hela till dörrnäsan på förardörren. |
|
Det kan också vara kabelstammen till bakluckan som är glapp/kortsluten. När du låst bilen en andra gång, kolla så att alla dörrar och luckor vekligen är låsta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.