|
|
|
|---|---|
|
Länk | |
| vad har du för lack ? ska lacka mitt bygge snart, och har lite ångest för vilken färg man ska ha ! | |
| jag tänker köra min mörk gråa färg som bilen hade innan det gör så jävla mycket att bara ha skyst lack! | |
|
BavariaMickee, kul bygge! förresten du som har2 E21 323or, kanske kan svara på varför min 323a behöver typ 3-5sekunder på sig att starta, längre tid ju kallare det är,ibland 10sekunder. Det lustiga är att omman har kört med den och stängt av kan man starta den typ 7timmar senare med kall motor och den hoppar igång som den ska på mindre än 1 sekund. Det är något med bränsletrycket som gör att bilen inte har rätt tryck vid startögonblicket utan man måste nöta ett tag först. På sommaren vid typ 15+ grader startar den däremot ganska omedelbart. Det jag vet är bra är att; alla stiften får gnista bränslepumpen är bytt det går massor med bensin in i bränslehuvudet alla tändstiften är våta och får alltså rikligt med bränsle startmotorn går med full sprutt motor får ingen tjuvluft efter att jag bytt ut/tätat olika slangar generatorn laddade på tomgång 14.4 volt bränsle filtretär bytt för 1000mil sedan Det som är mindre bra är att fläktremmen slirar vilket ger hög motortemperatur batteriet är dåligt det låter inte bzzzzzz längre när tändningen vrids till första läget bränsleledningarna är rostiga och gamla bränsle trycksregulatorn är gammal (ålder okänt) bränslepumpsreläet är också gammal (ålder okänt) kallstartsventilen är också gammal (ålder okänt) |
|
| säger bara det är bara byta bränsletrycksacumulator som sitter vid pumpen det är felet som du beskriver det så | |
| hm ok, felet har varit sedan jag köpte bilen för 5 år sedan...blir något värre och värre för varje år. Du råkar inte ha en sådan, eller känner någon som har? en ny kostar ungefär 2000kr på BMW och finns ej av piratmärke vad jag har kollat upp. | |
| hmm jag har en men den som ligger är risig och tänker inte lura på dig den.. Hör med Diter Dammer han har säkert han har allt till e21or vill du ha hans mail el telefon nummer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.