AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.679

För billigt bil hos BMWFynd?

Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Spana in BMW 330iM -03 på den här sidan:

Länk

En 2003:a med den utrustningen för 279 000:-!?

Låter FÖR bra för att vara sant?!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kolla bilen INNAN du börjar såna här trådar.
//Marin
Marin: Då känns det ju rätt meningslöst med såna här forum om man inte ska få fråga före man ev tittar på en bil...

/Johan

Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Marin: Det blir både tidskrävande och dyrt om jag ska åka och kolla på alla bilar som kan vara intressanta INNAN man tillåts fråga om dem.
Bmw ludde
Det låter ju helt kanon, fälgarna e riktigt läckra...

Mvh Ludde
Länk
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Jo visst låter det bra, men är det rimligt? Jag har jämfört priset med vad andra bilar kostar, både svenska och tyska, och det verkar för bra för att vara sant.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
En bra tumregel i affärer överhuvud taget (och när man köper bil) är att det som ser ut att vara för bra för att vara sant oftast är det.

Jag kan inte prisbilden i detalj, men om ett ex. är markant billigare än marknadspriset finns det ofta en anledning:

1. Säljaren är en korkskalle som inte har vett att ta betalt (händer aldrig).

2. Säljaren har mycket bråttom att bli av med bilen (händer ibland)

3. Säljaren har gjort en fuling med momsen vid direktimport från Tyskland (händer ibland).

4. Bilen är behäftad med fel som säljaren inte vill berätta om (händer alltför ofta). Det kan vara skruvad mätarställning, ihoplappade krockskador, dålig skötsel, allvarliga maskinfel et.c.

Slutsats: var skeptisk och kontrollera allt minst en gång för mycket. Bilens historik och skick är helt avgörande. Acceptera inga bortförklaringar av typen "min flickväns hundvalp har tuggat sönder serviceboken".

Läs begguiden på sajten och gör ett m-test eftersom det handlar om en så pass dyr bil. Det finns många experter på forumet som gärna svara på mer specifika frågor. Lycka till!

My Bimmer is my mistress
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Med tanke på att importen är omfattande så är det inget grovt underpris direkt, men ett M-test (den dyraste med vinkelmätning för att se krockskador) är alltid på sin plats på så pass dyra bilar.

Däremot tror jag inte om du får fri service i Sverige på den pga import...

En sväng på mobile.de gav:

Länk

Länk

Mvh
rob_t_j72:
330'n du länkade till har förmodligen fått frontspoilern utbytt av någon anledning, är orginal till 316->325.

/Wille
Marin:
Kan du inte berätta lite vad som är så illa med denna bil då??...själv tycker jag den ser mkt najs ut.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
WilleW:
Jag tycker frontspoilern ser ut att ha exakt samma utformning som 330:ns? Den finns väl till 330?
Är det oljekylningshålet du tänker på? Tycker det ser ut att stämma?
Haglund2306:
Frontspoilern är densamma men se nedre delen på spoilern: Länk
jämför med:
Länk
Till 330'n sitter galler och två vertikala "pinnar" i titan look, dessa måste man plocka loss frontspoilern och dimljusen från frontspoilern för att få dit.

/Wille
Njuren
Men va menas med nedlackad? Nylackerad? Det e ju ändå en 03:a juh

BMW - i nöd och lust
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Nedlackad betyder har jag för mig att sidokjolarna är lackerade. Men visst kan bilen vara nylackerad. Det låter ju fasktiskt lite tokigt att den har en frontspoiler som egentligen ska sitta på en annan modell.

Inte för att det är ngt fel på spoilern i sig utan att den måste sitta där av någon anledning. Krock, kanske?

My Bimmer is my mistress
Jag skulle vilja se den e46 facelift som INTE har lackade spoilers :)
Hmm... M optiken har de lyckats dölja bra på bilden iallafall :)

/Wille
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Det där är inte en -03 framspoiler.

wendtan???
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Är man för dyr så försöker man luras och är man för billig så försöker man också luras. Det är inte lätt att sälja bilar idag :-)
Player: Den fronten kom på 330 sedan i samband med facelift 2002.

Nedlackad är ren BS, alla e46 är det.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
wendtan: men är det en -03 M-paketspoiler?
nej, den ser ut så standard på e46 330 sedan.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.