AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
861

Torkare-, fönsterhiss-, tele-problem?!?!?!

Be
11
Bempa_Fredde
BMW 535i -97
Jo, har en 535 e39. Vindrutespolningen funkar ej men torkarna reagera med rätt intervall, fönsterhissar bak funkar ej, telefonen har tuppjuck displayen lyser, går ej att sätta på/av men inga siffror lyser...

Viktigast att få hjälp med nu är spol- och fönster-problemen.

Och ja jag har läst de andra trådarna men det löste inget.

HJÄLP!!!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Sök på huvudsäkring/huvudsäkringen! (Om du inte redan har gjort det, förstås)

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Be
11
Bempa_Fredde
BMW 535i -97
antog att du mena att ja skulle söka tråd på forum.

men antag att detta skulle vara problemet, borde inte det mesta vara paj då??? vet du var den sitter så här på rak arm? snöar ju rätt så mycket ute nu...
Det sitter flera kraftiga säkringar bak vid batteriet i en vit box, annars prova att ladda på batteriet ordentligt (24h minst!!) kör du många korta sträckor laddar det ur sig sakta men säker och kan ge upphov til mycket märkliga elektronik fenomen , även en "batterireset" kan ev. vara något ( kopplas loss batteiret i ca 15 min , och koppla in igen så "startar" mycket elektronik om.. (STÄNG INTE SKUFFLUCKAN!! ( om du inte vill krypa in via baksätet ( ellås...)))

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Be
11
Bempa_Fredde
BMW 535i -97
du menar att om jag gör en reset så kanske mina problem med spolningen och hissarna bak upphör...? låter märkligt men...
verkar som om det skulle krångla mycket mer om det var det.

de stora kuberna i den vita säkringshållaren i skuffen, är de huvudsäkringarna?
nja du får öppna den vita boxen så hittar du säkringarna..

Batteri reset var ett förslag ( tror mer på att underhålls ladda batteriet ordentligt..)

Be
11
Bempa_Fredde
BMW 535i -97
men om jag tar bort div. huvudsäkringar, finns det ingen risk att viktig info försvinner, typ service, miltal etc...kanske en dum fråga men frågar man inte får man inget veta.
nej nej nej enda man tappar är klockan i service indikatorn ( den som tänds om man inte servar 1ggr/år..), försvann miltalet skulle det ju vara för lätt att mätar justera.....

Sen kan en del "ovidkommande" försvinna som radioinställningar, stol/spegel minnen etc

Men som sagts innan: ladda batteriet ordentligt!!

Be
11
Bempa_Fredde
BMW 535i -97
Tackar så mycket för hjälpen, får kolla upp det där!

TACK
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Hoppla, jag såg först nu att det gällde E39. Vet inte om det finns en huvudsäkring á la E34 på denna, men Gasar-Magnus verkar ha koll på läget...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.