|
|
|
|---|---|
|
Tänkte uppgradera lite hjul till bilen, vet vad jag ska ha..MEN det är 5 bult ET 30... E36 har ET42 och E34 ET20 Från vilken bil ska man ta??? Har pratat med en återförsäljare,, han har ringt runt och kollat men han är lika kluven som jag... Någon som kan hjälpa? | |
|
Jag har 8x17 med et 15 på min, det passar alldeles utmärkt. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
En fråga som kanske hör i den här tråden, en polare har E30 EV03 bredning, och undrar vilket ET han skall ha, inga fälgfirmor vill hjälpa han direkt... Han vill ha 9*18 eller 9,5*18 |
|
|
Et 15?? Trodde inte det gick att ha så lågt et, är det inte väldigt nära skärmkanterna? Jag har också 8x17 på min m3 e30 men mina fälgar har et32. Det skrapar lite lätt, ytterst lite, emot rambenet vid fullt rattutslag, men det är ju bara när man parkerar och backar och så, så jag tycker inte det är något problem. Intressant fråga, jag har tänkt att skaffa en till uppsättning hjul så jag har också undrat över vilka fälgar som passar. /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
På mina 17 tummare som jag åkte med förut var offseten 10... Dimensionen är 17*8 tum. Nu åker jag med Et 18 bak och ET 23 fram med 6mm spacer fram för att få plats med e46 skivor. Fälgdimension 8,5*18. Fälgarna från E34:an passar rakt av i de flesta fall, från E36:an får man åka med spacer. MVH Jonas |
|
| Dekker: Vad åker han med för bakvagn? M3 eller vanliga fyrbultade E30:ins? | |
|
Frazze, du har ju sett min bil på rejsa så du vet väl hur den ser ut? Vid fullt styrutslag tar det i innerskärmen lite grann, men det är ytterst lite. Då är min bil betydligt lägre än original. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| m3jonas, fyrbult för tillfälle, han funderar på att lägga dit en e28 bakvagn, men vet inte när han tänker göra det... | |
|
Jag provat 8x17 med tre olika ET, 32, 20 och 15 samt med både 215/45/17 och 215/40/17. Med ett ET på mindre än 20 börjar skärmkanten ligga i farozonen om man inte håller koll på rullomkretsen. Jag har lyckats vika skärmkanten med 215/45/15 på 8x17 ET20 vid stor infjädring och rattutslag samt det skaver lite på innerskärmen vid stora rattutslag. Diametern på dessa är dock 2 cm större än original. Med nyvarande 215/40/17 på 8x17 ET20 så är det frid och fröjd. Körmässigt trivdes jag bättre med ET 20 än ET 15, den ökade styrradien märks rätt tydligt i ratten. Jag tror lämpligt område vara ET 20 - ET25 för en 8x17. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.