|
|
|
|---|---|
|
Har hört att BMW byter bakluckan på vissa E39:or (Touring) på godwill, vad är det som är fel på bakluckorna? Hur långt sträcker sig Goodwillen? Nått mer som de gör på goodwill efter garantitid? /Jocce | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Rost !! Goodwill är ett enskilt åtagnande som döms fall till fall. Men BMW har nog varit väldigt frikostiga inte hävdat genomrostning mm , det är ju 6 rostskyddsgaranti.Är bilen äldre så är det kört. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Okej! Tackar! Vart brukar denna rost börja? Så man vet var man kan leta o se om det blitt nått! /Jocce |
|
|
Underkanten (på insidan "nedåt" så att säga) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
På min har det börjat vid spolarmunstycket, massor med små bubblor runt det. Har inte varit hos BMW än men enligt ett svar på tidigare inlägg i samma ärende här på forumet skall det inte vara några problem att få det åtgärdat. |
|
|
Det var en ny, Hermander, underkant är nog det absolut vanligaste Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Har inte sätt något på underkanten ännu trots 16000mil på saltade vägar. |
|
|
"Är det inte det ena, så är det det andra" som flickan sa när hon blödde näsblod..... *LOL* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Min pappa fick en ny backlucka nyligen på sin -98. Rosten satt vid spolarmunstucket. ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
Baklucka, inte backlucka.... ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.