|
|
|
|---|---|
|
Hallå Har beställt: -Kamrem CT 589, 316i 88-, 318i 87- (M 40) -Spännrulle kamrem, 316i, 318i (M40) -91 -Styrrulle kamrem, 316i, 318i (M40) från bildelsimporten i Uppsala. Men efter jag hade beställt delarn slog det mig, att jag har ingen koll på vad det är för modell på motorn i min 318i -88. Vilken motor har jag och kommer delarna att passa? Obs! Det är inte jag som ska byta ut delarna. | |
|
Förmodligen har du en M40. Men du kan kolla på länken nedan vad du har för motor genom att skriva in ditt chassinr. Länk |
|
|
Gå ut och kolla på motorn eller om du redan har gjort det;) Har den kamrem är det en M40 och har den kamkedja har du en M10. |
|
|
Eller ännu enklare/säkrare: Knappa in ditt chassinummer här, så kommer du att få veta bland annat vilken motortyp det är i bilen: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
OK Tack för hjälpen... |
|
|
Humm..;) Så det är säkrare at kolla vad karossen hade för motor när den lämnade fabriken än att kolla om det är rem eller kedja i bilen just nu?:) Måste man inte ut i bilen för att kolla vad man har för chassi nummer? jaja.... |
|
|
Alla sätt är bra utom dom dåliga =) 6a - för det är du värd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.