|
|
|
|---|---|
|
de e så att min cab går inte upp helt. den går tyst å fint å alla lägen fungerar, utom de sista. cabluckan går igen å sen stannar allt bara å suffletten står stumt kvar. någon som haft liknande problem å kan hjälpa till? har vissa funderingar på om de e nån brytare som glappar eller inte slår till ordentligt. men ja kan inte hitta så många brytare, å de ja kan hitta fungerar som de ska. har sökt i furumet utan att hitta ett svar. mvh crille the sky is the limit! | |
|
kan du ta ett foto så man får se i vilket läge den stannar i så kanske jag kan hjälpa dig... har meckat lite med cabben eftersom jag själv fick problem med min... det är när man får problem som man lär sig saker :) --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
självklart kan jag det! jag sitter på jobbet nu..men lite senare ikväll så lägger ja upp en bild... så länge kan ja beskriva läget: de är dedär absolut sista läget innan man stänger. alltså när cabluckan slagit igen och "bakrutebågen" (hittade inget annat passande namn) ska laggas ner och täta. de är precis då den stannar. jag gissar på en givare som är slut, men vilken? å vart sitter alla? men som sagt. ja lägger upp en bild lite senare ikväll, vore väldigt tacksam om du kunde hjälpa mej! mvh crille the sky is the limit! |
|
|
hann inte me å ta nå bilder..felsökte så frenetiskt! ;) men ja tror ja hittade felet..de verkar vara glapp i knappen!? för de funka när ja tryckte extra hårt på den..de låter ju märkligt om de skulle vara den..att den glappar precis bara just i sista läget å aldrig annars..men men..konstigare saker har man ju vart me om! men skriv gärna om du kommer på nå annat som kan vara felet! mvh crille the sky is the limit! |
|
|
Som du beskriver låter det ju som givaren som talar om att cabluckan är stängd igen inte talar om att den verkligen är stängd. Bakrutans nederkant ska ju inte fällas ner om inte cabluckan är stängd. Denna givaren sitter tydligt i cab-facket, minns inte om det är väsnter eller höger sida eller kanske båda sidor. har haft hardtoppen på sen i december så jag har lite svårt att kolla. Lycka till! /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
D-diddy |
den sitter på höger sida... David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Ja då behöver inte jag svara :) jag hade lyckats ta reda på det med... så mycket man lär sig av ett litet misstag... men vi killar är ju vana vid att dra i spaken, så det är lätt hänt :D --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
tack för svaret grabbar! hittde den brytaren åxå..pillade lite på den å tror ja löst de hela.. cabben funkar om man trycker hårt på knappen..;) ska ta å byta knappen nu... mvh crille the sky is the limit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.