|
|
|
|---|---|
|
Funderar på en 318 -92, men den har gått 25000 mil. Är det åt helvete för mycket mil för en sån bil? Vad bör man betala för en sådan? skriv gärna för/nackdelar om den modellen och spec. saker man ska kika på när man provar bilen. | |
| hoppas du ska behålla m3:an iaf? =) | |
|
En bil med mindre motor brukar hålla bättre än en bil med många hästar. Så en 318 palar nog milen bättre än en 325:a. När Teknikens värd körde sina Tusenkronors 24H var det ofta små bilar med bakhjulsdrift och liten motor som vann. Det viktigaste är rosten. Det är dyrt att laga. Sen är det motor, drivlina och busningar/leder. Bara testa och känna sig för på en 12år gammal bil med 25' mil på mätarn kan allt vara trasigt eller inget alls. Kom bara ihåg allt kolla att all el funkar och om det är blött nån stans. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Norberg: Finns massor skrivet om 318, sök på gamla inlägg och du har en hel del att läsa. Håller inte riktig med Speddy här...318 med M40 motorn (tom 1993) håller faktiskt betydligt sämre än de sexcylindriga versionerna. 325:an är egentligen betydligt mer driftsäkrare och klarar av fler mil än en 318 om skötseln är som den skall, trots att 325 vanligen går hårdare. Just på M40 motorn är det ju kamaxeln/kamremmen som är en skör punkt, skall bytas var 4000:e mil. Tycker man inte skall betala mer än 25-30 för en 318 -92 med 25 kmil. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Jag tänkte inte på motorn, utan resten av bilen. Håller med att M40 nog är av lite sämre kvalite än sexorna. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Dom enda problemen jag hade med M40:n i min 318iS-88 var motorelektorniska, inte några mekaniska problem. Den gick ändå långt förbi 30k mil, och var långt ifrån pedantskött. Klart trevlig motor. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.