|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag lägger ingen egen värdering i fallet, utan känner till att försäkringsbolag i vissa fall hanterar ett ärende på det viset. Principen är given, kan försäkringsbolaget komma undan en utbetalning så gör dom det. Kan dom hävda att fordonet vid olyckstillfället framförts vårdslöst är detta sannolikt en möjlighet dom kommer att utnyttja. Har en bil voltat och rullat tre varv tvivlar jag inte en sekund på att altenativet kommer att dyka upp. I de fall vårdlöshet HAR förekommit tycker jag inte att någon ersättning ska utgå, precis på samma sätt som vid rattonykterhet. Har man själv valt att inte bara riskera sitt eget utan dessutom andras liv tycker jag inte att man har rätt att ta del av inbetalda försäkringspremier, det är dyrt nog ändå att försäkra bilen. Återigen, jag har själv INGA som helst värderingar i det aktuella fallet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
det är som Jesperado säger dom gör vad som helst för att komma undan o det går nästan aldrig att vina över dom.. Toni |
|
Måsen |
Jag var ute för en meningsskiljaktighet med mitt bolag för snart ett år sedan. Efter mycket argumenterande om olyckan så härskande försäkringsmäklaren till och sa något i stil med "du är delvis vållande så fort du sätter dig i bilen, för hade du inte tagit bilen i dag så hade det aldrig hänt" Det kan ju tolkas som, det kvittar vad som hände, du satt i bilen och är därmed skyldig till vad vi tycker... H MK |
|
grejen att ja voltade 3 varv var att det var ganska brant dike o långt ja hade hastigheten typ 80 Toni |
|
|
Nu är det väl så här att många singelolyckor tillkommer pga oförsiktig körning, visst kan det vara halt och liknande och jag har full förståelse för sådana olykor men ofta när någon kört av vägen beror det på för hög fart. Försäkringsbolagen kan vara jävliga ändå, när jag blev påkörd av en taxichaufför (i min nyligen inköpta Pug 405Mi16) fick dom det till att det var 50/50 och med min halvförsäkring innebar det att jag fick 50% av skadan i ersättning, inga igentliga problem så långt förutom att det tog 6! månader innan dom betalade ut den. Köp aldrig Ford Fiesta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.