AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
540

Vad kan min e-28 va värd?

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag har blivet sugen på en annan bil och blir tvungen att sälja min 535 e-28.Vad tycker ni kan vara ett skäligt pris för den.Bilen är en 87 535i med en alpina motor(ej turbo) har gått 15800mil,diamatsvart, taklucka,m-inreding i skinn,m-kjolpaket,m5krängningshämmare,sänkt med bilisten sportdämpare 750-4kolvs bromsok&skivor fram och m5 ok&skivor bak,fjäderbensstag i alu,friflödesavgas, orginal 15" fälgar (17" kan medfölja) nya bussningar i hjulupphängning, mm.Bilen är i bra skick ingen rost och går mycket bra.
Tippar på ca 20-25' kr. Dock verkar den inte ha gått särskilt långt. Jag tror dessvärre inte du får något extra för godiset när du väl säljer bilen, om nu inte en eventuell köpare är intresserad av just detta.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det låter som en vass bil med bra väghållning och bromsar. Jag skulle inte tycka det vore konstigt om jag såg en sån bil annonseras för 40.000.- Jag tror att det finns ett gäng E28 entusiaster som är beredda att ge 35-40.000.-

Mr C
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Håller med att 35-40000:- verkar mer rätt för din bil, 25000:- är alldeles för lågt.
Som jag skrev beror det helt och hållet på vad en eventuell kund är ute efter och vad denna är beredd på att betala. Det är klart att priset kan springa iväg om några fåfängda E28 fanatiker fick för sig att börja högstbjuda på ett specifikt exemplar. Detta gäller förstås alla bilar men det ger ingen helhetsbild eller riktlinjer för vad en specifik bil-typ är värd.
Jag valde istället ett prisområde där många, även lite finare E28:or sålts för enligt forumet.

Därför kan det kanske vara bättre om Pelle Persson sätter ut "BUD" eller dyl. i annonsen. Om det inte är bråttom att sälja tror jag detta kan vara det bästa sättet.
Hovmästarn
40 lakan för en gammal E28:a...hmmm
Det är inte 1994 längre...För 40 lakan får man idag en 525 eller tom E36:a...Telefonen lär nog vara tyst om man sätter ut 40' för en E28 87:a...Vad den kan vara värd vet jag inte men 20 låter rimligare...E30:orna ligger ju där någonstans.
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Du har alldeles rätt gällande den generella prisbilden för dessa bilar, att de vanligtvis ligger i prisklassen 20-30000:-.

Dessa bilar har dock vanligtvis gått mellan 20-30000 mil, tror dock inte att det så lätt att hitta en rostfri E28 i dessa dagar..

Pelle Perssons bil tycker dock jag (om den är i det skick han beskriver) bör ligga en bit över normalpriset.

Som det sagts så många gånger förut i detta forum: "man får det man betalar för".

Jag tror säkert att du (Stoffe) oxå tycker att just denna specifika bil är värd mer än 25"..
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Som sagt, köparen måste vara e28 entusiast. Värderingen bygger också på att bilen ska vara nästintill rostfri och frisk i motor, låda och chassi. Den där bilen rör på sig, det kan jag lova.

Hur skicket är på en E36'a för 40.000.- vet inte jag, men visst kan man få en skapligt fin E34 535 för samma pengar.

Mr C
beamer

Jo jag håller delvis med dig. Men det där med "man får vad man betalar för" är väl en sanning med en viss modifikation, eller hur? Därför föreslog jag att det kanske är rättvisare att skriva "högstbjudande" eller "Bud" för att ge bilen rättvisa (jag vet att den verkar speciell). Tiden får utvisa vad han får den såld för...
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tackar för lite vägledning, får se vad jag får för hon...om jag nu säljer.
MrC, jo hon rör på sig ganska så bra, man har skrämt en och annan med gammla bettan..:o)
Jag slutar aldrig att förvånas över vilka sinnesjuka priser som begärs för just 535 e 28. Typ över 40 tusen e inte ovanligt. Ska folk ha bilen på museum eller vad är det? Man ska ju köra den, och då e det ju helt sinnessjukt med sådana priser om man beaktar vad man får för andra modeller för den summan.

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.