|
|
|
|---|---|
|
har problem med fjärrlåset på min 325cab -94 de fungerar inte, har hört att man om man bryter strömmen måste koda om de genom någon procedur. någon som vet hur den går till? det är alltså ett orginal fjärr lås, två knappar på nyckeln.. tacksam för svar! mvh crille the sky is the limit! | |
|
ingen som haft samma problem? (skrev detta bara för å lyfta tråden! ;) mvh crille the sky is the limit! |
|
|
Jag hade en 325i 91 e36 i somras, då hade ja det där problemet... Ena dagen funkade fjärrlåset perfekt andra dagen inte alls, jag tryckte för att låsa upp. Inget hände, jag öppnade då med nyckeln och bilen började larma, lät den larma sen försökte jag starta.. men det gick ju inte för imoobilizern var på... Jag tror det där har med störning / eller nått ifrån nån annan bil att göra. Hon morsan som bor 7km bort funkade det klockrent.. Helt sjukt var det. därför bytte jag bort min bmw :( Ska jag ha en bmw igen ska den inte ha imobilizer den saken är klar! |
|
|
okej! de va ju märkligt..men..de löste inte riktigt mitt problem! ;) hoppas nya ägaren bor långt ut i skogen så han slipper dedär störande fenomenet! ingen annan som kan tänkas veta svaret? ;9 mvh crille the sky is the limit! |
|
|
Ring BMW å fråga, jag fick det förklarat för mej när jag skaffade ny nyckel. Det är en procedur med visst tändningsläge, ett antal tryckningar på "låsknappen" i en viss ordning föjlt av ett längre tryck, eller om man började med ett längre tryck......... Ring till BMW:s serviceavd så får du säkert den rätta proceduren, jag fick min instruktion av BMW i Segeltorp. Lycka till // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
hmm..va dum ja känner mej..att ja inte tänkte på de från början! tack för svaret adrenalin! mvh crille the sky is the limit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.