|
|
|
|---|---|
|
Hej, I mitt tidigare inlägg beskrev jag problem med att lådan tidvis rycker till vid växling. Jag har haft bilen inne på märkesverkstad och då har man bytt olja/filter/sil men tyvärr det hjälpte ej. Bilen börjar även rycka till kraftigt när jag lägger i backen och framförallt på morgonen. Det känns som den flyger in i backen direkt och ibland låter det so om broms ligger emot då jag backar ut från garaget. Jag har varit inne och läst under automatlåda för 5 serien där man nämner styrbox/databox och som eventuellt kan vara en orsak till mitt problem men jag får inte ihop det med att det rycker till kraftigt när jag lägger in backen. Mvh Leif S Leif.S | |
stefannorr |
När bilen är kall så går växellådan på kallstartprogrammet i alla fall på e 39 och då blir växlingarna hårdare ett tag till den nått arbetstemp. |
|
kanske för lite olja?? då menar jag att det är kanske inte tillräckligt med oljan? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det kan va dom små plast kulorna som är i ventil huset. Dom slits och fastnar ikanalerna så man måste gasa till lite extr inte bra. kan bli svin dyrt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Se denna länk. Länk ///MVH Hasso Länk |
| det kan bero på kulorna i v-blocket eller att kolven i lamellpaketet har gett sig(plåtkolv som plattas ut så att lamellspel blir större. har möjlighet till att renovera om du är intresserad | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.