|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en Alpina Bi-turbo (e-34). Jag undrar om det är mer problem med den än M5:an (e-34). Hur är det med turbona mm. Är reservdelspriserna mycket högre än för M5:an. Vad skall man tänka på vid ett eventuellt köp? | |
|
Känner inte till eventuella problem med bilen, men alpina delar är bra mycket dyrare än bmw m-delar. Dessutom finns en massa beg. bmw m-delar till salu, vilket det inte finns av alpina. T.ex bromsbeläggen till Alpina B10 Biturbo kostar kring 3500kr från Alpina, dessutom finns det inga piratdelar, och beläggen är inte ens något vidare bra! Support Your Local Big Red Machine! -or else- |
|
|
Att inhandla en B10 Biturbo är som att handla en kravodlad köttbit. Den är väl omhändertagen, den är speciell och den är därför lite lite dyrare. Lycka till // Martin 265/35/18 |
|
| Många delar till motorn är dock samma som till 535:an, så jag tror inte att det är dyrare med en Alpina än M5:a. Bromsbeläggen är fö samma som till någon Mercedes modell, och finns alltså betydligt billigare än 3500 kr. | |
| Turboaggregaten är lite udda och kostar en del att köpa. En bekant som håller på mycket med turbokonverteringar och turbotrimningar bytte till aggregat från Saab 9-5 Aero (inte 100% säker) på en B10 biturbo och det blev betydligt billigare. Dock var det lite pyssel vill jag minnas. | |
| turboaggregaten är vanliga garett T25or som sitter i alla möjliga bilar tex saab 9000 turbo. billiga att köpa renovera osv. sen kan man ju uppgradera till tex någon T25 hybrid tex T25/T28 för mer mos eller byta till ännu större typer och/eller laborera med turbin/kompressordel. men kräver ju lite mer jobb | |
|
Detta brukar ta knäcken på B10 ägare... "SKÄMT" Ford Fiesta "rs-turbo"? använder samma garrett T25 stressfläkt. Support Your Local Big Red Machine! -or else- |
|
|
Nä, skämt åsido, så är Alpina B10 biturbo min önskebil av E34 karossen! DEN är perfekt! LOVE IT... Support Your Local Big Red Machine! -or else- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.