|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Funderar pa att kopa en E36 M3a men vet inte om jag vagar stalla den pa gatan i Malmo? Blir man av med speglar och spoilers pa lopande band eller hur ar det? Har hort att bilar blir lansade pa inredningar, motorer osv. Hur gor ni? Vagar man ha den trafikforsakrad eller ar det bara dumt? Mvh Richard | |
|
Trafikförsäkring E36 M3 parkerad nattetid på gatan i Malmö låter som en extremt dåligt kombination. Kosta på bilen är halvförsäkring åtminstone, den merkostnaden lär du tjäna in ganska omgående... |
|
|
Fixa ett garage hellst privat om du vill ha grejerna kvar det betalar sig ganska snabbt. Det beror lite på var du bor Vet folk som inte blivit av med något på flera år på sina bilar i Limhamn och slottsstaden, själv blev jag av med 2 par speglar på 3 månader när jag bodde i centrum.. trafikförsäkring är ingen bra ide om du vill sova på nätterna :) |
|
|
Om jag så bott i Limhamn eller på Bellevue hade jag ALDRIG parkerat min bil på gatan i Malmö... Satsa på en garageplats! MVH, E38B12 |
|
|
Svaret på din fråga är NEJ! Efter att ha fått sin e36 323 med aerodynamik paket (M3) vandaliserad 2 gånger i malmö på gatan så kommer jag ALDRIG parkera utomhus i malmö efter mörkrets inbrott. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Och HELFÖRSÄKRA din bil... Är bara ett gott råd... --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" |
|
|
Detta beror ju helt och hållet på hur rädd du är om din bil och jag förmodar att du är det (precis som dom flesta andra här:). Om du bryr dig om din bil så ställ absolut inte den på gatan i Malmö nattetid. (frågan är om man längre vågar ställa bilen obevakad ens under dagtid?:) Så se till att hitta ett garage till pärlan det är både bilen och din nattsömn värd. Lycka till med Bilköpandet! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Helförsäkra din bil, jag fick min vänstra sidospegel sönderslagen nyligen & gissa var? I Malmö. Tips: Fixa ett garage. |
|
Njuren |
Har alltid min bil i garage i detta ghetto ja bor =) BMW - i nöd och lust |
| BMW M3 E36 och parkera i en innerstad verkar tyvärr inte vara en möjlighet nuför tiden... Speglar först sen fälgar sen i värsta fall hela bilen! | |
mafia_shq |
kanske vore bättre o sätta på vanliga speglar,front o hela köret så att det inte märks att det e en m3, samt tona rutorna så att dom inte ser m3 stolarna, men men , e det värt? |
|
Inte direkt så snygg. men jag har sett en M3 3,2 Cabriolet Estoril med de vanliga standardbackspeglarna på Östermalm, såg inte så snyggt ut. Men de var tackolov lackade i Estorilblått. Tragiskt, ska det vara så att M3 får inte ha M3 speglar men Golf, Audi mm har M3 speglar. Dags att stjäla tillbaksdom ;) |
|
|
>gustav, haha ah det är de bilägarna som tar från oss?? haha, tack för tipset... sök inlägg, har varit uppe innan... (kan skriva igen): har parkerat nattetid 2 ggr i Malmö o det gick bra (vågar inte göra om det) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Later som att det inte ska bli varken gata eller trafikforsakring..... Har ju tankt att parkera mer an 2....ggr i Malmo:) Tacka vet jag min M535a den har ingen rort hittills. Kommer sakert bli en M3a men med garage och minst halvforsakring. Tack for svaren. (Som vanligt god respons) Mvh Richard |
|
|
Är aldrig rädd att pakera min bil i stan och jag sover bra om natten. Men när jag ska till jobb och har bilen parkerad utanför Rosengård C då går det inte en minut utan att jag tänker på bilen. Och det hjälper inte att man har Falck skylt i fönsteret, det gör en bara mer orolig. Dom gillar ju inte väktare där så mycket. |
|
cane |
larm som utlöser ett tårgasmoln runt bilen är det som gäller vid gatuparkering... ;) |
|
"har bilen parkerad utanför Rosengård C" 520i eller M3? Grym tur om det är en M3 du har! |
|
| 520an är det. Hehe i rosengård är det skit samma vad för model du har. | |
| parkerade min bil i malmö och fick en dörr i bakskärmen;( | |
| ingen semster i malmö hör ja.. livsfarligt | |
| jag undrar om det är värre i malmö än i stockholm??? bilen har nu stått ute på gatan i över två år och jag har fått ha bilen ifred.. ta i trä.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.