AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.181

Har någon handlat av gummihuset? (mer) ->>

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hej!

Såg ett par tuffa M5 replika fälgar hos Gummihuset (www.gummihuset.se) tänkte bara höra om någon handlat av dem, och om ni i så fall är nöjda?
Hälsn
Klas
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Hej!

Jodå, jag har handlat hos Gummihuset. Har inga stora invändningar mot dom. Trevligt bemötande och mycket snabb leverans. Det som kanske inte var helt OK var deras centerringar. Dessa måste man ha för att centrera fälgen om man har en E34. Jag fick leta upp ett par som satt bättre för att bli av med vibrationer som förekom. Har du en E39 så är det inga problem. Bara att smaska dit. Annars får jag nog säga att jag är nöjd. Lycka till!!

//Sahlin

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tack för svaret!
Om jag hjar en E36 M3 så borde det inte vara några problem va?
Vad tror du förresten om denna fälg på en M3 coupé?Länk

Hälsn
Klas
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Jovisst är det en snygg fälg. Att det skulle vara några problem tror jag inte. Nu vet jag förvisso inte hur det är med centrumnavet på E36. Kanske behöver man inte några centerringar. Ring och kolla med Gummihuset om det är något du undrar över. Dom svarade på alla frågor jag hade och är dessutom mycket trevliga.

//Sahlin

In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Hej jag har fälgar från gummihuset och det har även två av mina kompisar. En hade en minimal klarlacksskada och de bytte fälgen direkt utan att kolla på fälgen. Det är bra service :)

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Jag har oxå handlat kompletta hjul av gummihuset.
De kom och jag trodde allt var frid o fröjd...men icke.
När jag skulle sätta på det fjärde hjulet upptöckte jag att det sista däcket var felvänt.
Hmm tänkte jag, vilket blir billigast för gummihuset...jo att åka och vända däcket på en däcfirma. Sagt o gjort 200 SEK kostade det.
Dagen efter ringde jag gummihuset och berättade vad som hänt...NEHE sa dom det kan vi inte ersätta.
"Vi tar bara 50 SEK för att sätta på ett däck så det är vad du får tillbaka"
Hur skulle jag gjort då undrade jag...
"Du skulle skickat upp hjulet till oss igen, det är en principsak..."
Detta skulle ha kostat dom en bra bit över 200 SEK, så man undrar hur dom tänker.
Jag fick för övrigt aldrig tillbaka mer än 50 SEK fastän jag köpt hjul för en bra bit över 10.000.
Sååå DÅLIGT!
Däckfirman som vände däcket åt mig fick sig i alla fall ett gott skratt när dom fick höra att dom skickat tre vänsterhjul.
ZT
164
ZTreCoupe
Bor ngn förresten i närheten så kan ni ju prova om dom tar 50 SEK om man kommer med en fälg och däck som inte är köpt där. Tror inte det!
Sen att man tar 50 SEK för att montera hjulen överhuvudtaget...det ingår alltid på andra firmor och då köper man bara däcken...
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
ZTreCupe:
Det är väl så hos dom flesta företag.
Att du måste kolla med dom först vad du skall göra.
Så det är nog inget unikt för dom, utan rätt naturligt.

Gerhard//
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Det är ju så att om man handlar en vara på något ställe så finns det ju alltid en risk att man inte är nöjd p.g.a att något gått snett i kontakten mellan säljare/kund eller att produkten inte överensstämmer med det man blivit lovad. Det spelar ingen roll vad det gäller....stereo, dator, mobiltelefon, möbler o.s.v.

Vad gäller Gummihuset kan jag av disskussionen inte säga att dom gjort något fel. Det är dom som lämnar garanti och reparerar eventuella reklamationer. Man kan inte gå till ett annat företag och reparera och sedan tro att dom ska betala. ÄVEN OM GUMMIHUSET SLARVAT MED SIN LEVERANS. Hur skulle det se ut om man gjorde på detta viset med alla prylar man köper. Man måste först ta kontakt med leverantören och fråga vad man ska göra. Förmodligen kan man oftast komma fram till en bra deal.

ZT
164
ZTreCoupe
Ok jag använde logiskt tänkande, men det kanske inte man ska göra i den "ekonomiska" världen.
Tänk er följande:
1. Tre hjul siiter monterade på bilen, det sista däcket visar sig vara felvänt.
2. Det är lördag...svårt att kontakta gummihuset
3. Det kostar mig en massa tid (och pengar) att ta av hjulen igen vänta tills måndagen och sen åka till posten och skicka upp hjulet igen.
4. Fraktkostnaden för Gummihuset blir mycket mer än 200 SEK, vilket var vad jag betalade för att vända däcket rätt.

Logiskt tänkande...hmmm...jag åker och vänder däcket och faxar upp kvittot till gummihuset.
Snabbt, enkelt och BILLIGT.

Ologiskt tänkande: Ta det dyraste och krångligaste alternativet, dvs skicka upp hjulet igen.

Konstigt att företag vill få dåligt rykte för sådana små skitsummor. GOODWILL finns det något som heter...

pasi
mina 4 hjul va precis som dom skulle å ja e helt nöjd!!

haak
ZTreCupe: Jag tror att om du hade ringt till gummihuset så hade du inte behövt skicka fälgarna utan dom hade säkert godkänt någon lokal däck-månglare men men ska alltid ringa först eftersom det tyvär finns allt för många myglare som förstör för oss andra
ZT
164
ZTreCoupe
Jepp Haak! Jag håller med!
Det enda problemet vara att det var lördag och jag inte kunde få tag på dom förrän på måndagen och att jag behövde bilen under helgen.
Annars så hade jag självklart ringt först.
Nåja deras prylar verkar det vara bra kvalitét på.
Misstag kan ju göras av alla företag, jag hade bara önskat att dom "hjälpt" mig på ett bättre sätt.
leksa
Hej alla vänner av gummihuset !

jag tänker beställa imorgon (07/06) Design 58 fälg paket med 2 x 8,5/17 + 2 x 10/17 inkl. Kumho 712 däck från Gummihuset.
Bilen de skall sitta i är 523i 97:a och det är inte sänkt...

Finns det någon som med säkerhet kan säga och veta att dessa 10" bakdäck INTE kommer att ta i där bak i skärmar eller dyl.?

Jag har fått så många olika bud, Skanstulls Däck säger att i 1 - 2 bilar av 10 tar denna kombination i, Molway mailade mig att det går BRA, inga problem.

kan det stämma, är E39 olika från bil till bil vad det gäller skärmar ?

Jag vill verkligen inte behöva strula med att skicka tillbaka grejor...., samtidigt som jag vill ha denna kombiantion.

Om det är osäkert, kan man sätta bredare däck än 235 på en 8,5 x 17" fälg.?

Leksa
ZT
164
ZTreCoupe
På 8,5-or går det på 245or.
Enligt min instruktionsbok så är detta den "rätta" däcksbredden till 8,5"-fälg.
Så ett alternativ kan ju vara att köpa 8.5"-bak också och sen finlira med spacers för att flytta ut bakhjulen precis så mycket som du vill ha ut dom (utan att dom tar i skärmarna...).
V8 rules
Super nöjd med gummihuset! De är raka i sin verksamhet och lämnar inga lösa trådar, köpte 18" och de kom i tid, sen sumpade jag en kåpa, då skickade de en ny gratis på posten, vackert:-)

Hel nöjd!

Matte

Våga vägra volvo!
V8 rules
angående 10" för E39...Jag har 18" som är 8,5 fram och 10 bak, på sitter 235*35*18 samt 265*30*18, behövde 5 mm spacers bak då de fälgar jag köpte breddade inått som f-n, men det funkar.

Våga vägra volvo!
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Allt har å göra med ET eller Offset:en som det vardagligt heter! Det måste du kolla upp för annars kan även en 8.5" ta i :(

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.