|
|
|
|---|---|
|
325.an hackar J*****T mycket när den är Varm och man ger full gas , Men när den är kall så är den Bra.. Någon som vet vad problemet är..? | |
|
brukar vara lambdasonden som är paj. har också varit med om det själv. ta en annan lambda och testa om felet fortfarande är kvar då. annars kan du söka i forumet, det borde finnas massor av trådar om det här. |
|
| Okej tack så mycket | |
|
Har precis fixat min kärra ,den gick som skit det var vevaxel givaren. Har du nån som kan felsöka bilen ,det kan vara lagrat (felet) |
|
|
hade samma problem med min bil förut. antar att det är en tändspole för cylinder på e30. isof kan det vara ngn tändspole som börjar ge sej, kolla om det slår blå gnistor runt ngn spole när det är mörkt då är det bergis den som behövs bytas ut. Kan vara flera oxå som är kass |
|
|
Koppla bort batteriet över natten och håll tummarna. Koppla tillbaka det och låt bilen gå på tomgång ett par minuter. Kör sedan en lugn sväng med bilen. Kan ju vara luftmängdmätaren som får fel data eller så är den sönder.. Värt att prova.. |
|
| Tjenare!! har du fått felet åtgärdat? har typ samma fel på min och jag har hört att det kan vara tomgångs motorn som behövs bytas eller bara rengöras!! | |
|
Jepp det är fixat. Va data boxen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.