|
|
|
|---|---|
|
Har planer på att åka ner oc kolla på en 750 iLa -99 med 28000mil på mätaren någon som har erfarenhet med lånmilade storbumsar. Har i och för sig haft en 750 e32 som gått 39000mil men e38 är ju lite annat. Motorn är jag inte ett dugg orolig för den är ju stabil. Har även en 750 ila -01 individual på gång precis fullutrustad 15000mil det skiljer 50000kr mellan bilarna vilken skulle ni satsa på ?? Om det blir den billigare så kan det hända att M535:an får m5 3,8 motor, turbokit och m5 bromsar m,m ett riktigt banprojekt. | |
735 |
Tyvärr ingen koll på långmilade 750 e38. Känns spontant som om -01 vore ett bra mycket bättre köp, för 50´till. Beror ju dock på hur länge du ska ha bilen vad som är bytt på resp ex. Men i vilket fall är en e38 750 aldrig fel! |
|
Hej! På galleriet finns det en e38 ägd av sign Rico,den har idag gått 22000 mil,tror det är en 96a.Den ser i princip ny ut både invändigt och utvändigt,motorummet ser oanvänt ut så nog ska det väl fungera med långmilare,med lite flyt så borde även 535:an kunna bli verklighet.Lycka till Mvh Dic. |
|
|
Hej, Jag skulle personligen inte vara rädd för en välskött ärlig E38-750 -99 med dom milen, men priset ska då vara därefter och det skulle vara en fördel om säljaren har en diger bunt med kvitton på nya slitdelar: Stötdämpare och fjädrar kan man ju anta, inte känns helt nya om det inte är bytt .Sitter det EDC-dämpare och nivåreglering är det ju en avsevärd investering att byta. Casterstag och kanske någon styrled bör vara dags att byta för andra gången. Möjligen också någon led i hjulupphängningen bak. -Katalysatorer? -man vet aldrig. Vattenpump? Plastkulorna i lådan? lyktglas. Ja, det är det jag kommer på i en hast. Ska man själv sälja bilen i framtiden så talar ju det för att man ska välja -01:an istället. Kan ju kännas snopet att lägga ut för mellanskillnaden i ett stötdämparbyte. |
|
BMW Kungen |
Det finns inga plastkulor i den nya lådan som strular. Detr är täckglas framför strålkastarna som bara kostar 300-400 st att byta. Kamkedja, stötdämpare, kattar är väl de som är dyrt på långmilare. Min 750ial, har rullat 22´och ser precis ut som ny. Inte ett märke någonstanns. förutom kartfickan bak på förarstolen som är lite lös i ena kanten. Och två små luftbubblor i det skottsäkra glaset. Mvh /// Kungen |
|
Bmw kungen du har väl min gamla 750 va ? Tzx? Den är fin Gillade den grymt ångrar lite att jag sålde den. Åker i alla fall vecka nio till tyskland och ska leta på mig en ny sjua. |
|
|
BMW Kungen, angående plastkulorna så sitter det ju grunden samma ZF 5HP30/A5S 560Z låda i 750 E38 mellan ´94 och ´02 oavsett om den har steptronic eller inte. Jag har hittills inte hittat några bevis på att de senare årsmodellerna inte skulle kunna drabbas av samma fel. Har du fakta om ämnet så är jag nyfiken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.