|
|
|
|---|---|
|
Halloj Har funderat på att importera en 525tds Touring -94. Det står att det är BMW soundsystem i den. Har läst på andra trådar att det är nå extra högtalare. Men jag undrar hur många det är? Och om det finns någon baslåda? Jag undrar också hur bra ljud det är i systemet. Var iofs nöjd med ljudet i min förra 530i -93 med business. | |
|
Det 10 st högtalare totalt, med ett separat slutsteg. Ingen baslåda. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Okej, men det låter ju bra. | |
|
Jag har en 93:a med 10 högtalare. (tror det finns en ännu värre med 12) De 6 högtalarna fram (bas, mellanregister och diskant) låter hyfsat, även om man drar på lite effekt. De bakre "bas" högtalarna i taket är dock ganska dåliga och låter illa om man drar på lite grann. Min erfarenhet: Diskant och mellanregister är OK. Om man vill ha riktigt bra bas, så måste man nog komplettera med en "woofer" av något slag. /FB |
|
|
Jag har nyköpt en 510 Touring 1996. Jag tycker den har riktigt bra ljud. Men frågan är, har den BMW Soundsystem? Är det nån som vet hur jag kollar detta? |
|
|
510...520 skall det vara förstås! :-) Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.