|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min nya turbo har anlänt! En PT76GTS , förhoppningarna är stora... hoppas den räcker,ytermått är inte större än en GT37=) Länk Länk Länk Länk | |
|
Inloppet såg ju rejält ut:) Jag har föresten fått hem ett nytt kkk24, från nya Volvo S60R... Det är faktiskt rätt mycket större kompressorhus på än mitt gamla t16:) Passade perfekt på grenröret! |
|
| Christian: Vad fick du ge för en sådan turbo? | |
|
När får vi se bilder på 525an då Andreas? --- Min E30: Länk |
|
|
P3r: Jag fick ge 6000kr +frakt 240:) Den är helt ny med pluggar och så! Skitsmig att spänna wastegaten på... Man lossar en litten mutter, sedan sitter det som ett vred som man justerar med fingrarna! |
|
|
>Andreas. Men varför beställde du en turbo med enkelt inlopp på avgashuset? Eller ska du byta...... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Bonje: Nix pix de är en ny skröna från usa. Det ska tydligen ge bättre respons |
|
|
Detta aggregat är specat till 1100hk. Och är fysiskt lika litet som ett GT 37, rätt komiskt:) Ni som är ute efter små smidiga aggregat kan höra av sig |
|
| Andreas- cool snurra..hmm mycke effekt, men det skulle va intressant å höra vad du tänk ha till drivlina på bilen....för orginal lär väl säga upp bekanskapet direkt...jag är nämligen själv på jakt efter starkare prylar och har hittat fina v-låder, skulle va roligt att höra vad du har för planer??? | |
|
En 6-vxlad låda(som jag hoppas håller) Sen är de en kardan utan stödlager från svea kardan, M535 bakvagn med special drivaxlar. Håller kanske en stund. Självklart blir de 4 länk raggar axel och clutch less låda, om jag ska bygga en ren drag racing bil nångång. |
|
|
bmw-andreas - lär bara fråga...Är det möjligvis en svart Lancia som står i bakgrunden??? ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
|
Hej! Jag är nyfiken på turbinhjuls storlek och avgashus på den snurran? Något du har koll på? |
|
|
Hallå där............ det var ju en rätt smutt turbo du hade fått fatt på!! :-) Vad är det EGENTLIGEN för fabrikat på den?? Typ? Sitter på?? hmm, fast jag antar att det är någon typ av eftermarknadsturbo?? Och vad är priset?? //Jesper |
|
|
PT........... Kom på........... Precision turbo........... //Jesper |
|
Rotti |
Turbo kåt ...japp en Lancia är det... |
|
OK...jag satt å bläddra i gamla bilsport för nån dag sen...eller nr 22/2003... Tyckte mig känna igen nr plåten... är väl C YA på den va??? ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
| Den Lancian har fått fin massage hos SBR och har nu nytt rostfritt grenrör, 60mm wastegate, 3,5" rostritt avgassytem, stor IC mm.... | |
|
Precison turbo 76mm impeller 79mm turbin hjul med A/R 0,81 avgashus eller ett 0,96 avgashus Kanske blir kanon, vi får se! |
|
|
Här har ni bilder på lancian vi byggt iordning ihelgen! Länk Ang precison turbos, så kan jag ta hem såna åt er till mycket bra pris. |
|
|
Sorry fel av mig på spec på min nya turbo. Det är 76mm impeller och även 76mm turbin. Precision har små smidiga aggregat från 400-1100hk. Även med inbyggd wastegate ända upp till 650hk, smidigt! Ang pris så kan jag säga att jag kan få fram ett lika aggregat som jag har för 16-17k hemma i sverige, levererat och klart. |
|
|
Ok, tack för info! Skall köra med 71/99mm impeller på mitt aggregat. Bör räcka till rätt sida 1000Hk även det |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.