AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.548

Är du nöjd eller inte nöjd? 5 månader som ägare av 5-serie e 39!

Sida 4 av 4
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Man kan ju ha otur med vilket märke som helst.Brorsan köpte en Chrysler nyligen, gått sisådär 14000mil och då var aut.lådan nyrenoverad.Han har väl kört 1500 mil sedan dess.Nu är lådan totalskrot.Rep. kostnad 25000:-
Har inte haft några större bekymmer med mina BMW, har haft BMW i C:a 10 år. Suveränt bra tycker jag att dom har varit.
Även om man skulle råka få en rostblämma på touringluckan så är det ju ingen kris om man fixar det i rätt tid, det finns ju värre ställen att få rost på, under t.ex och balkar,tröskellådor osv.
Sålde nyligen en 325 -92 och den var nästintill i nyskick och hade gått 16000mil garanterat, många trodde att den var betydligt nyare. Ok, jag bytte faktiskt v-pumpen men i förebyggande syfte.
Sedan så jämförs ju ofta äpplen och päron:Besiktnings statestik säger ju ofta att Japsare har mindre fel men hur många har det som tjänstebil t.ex som rullar många fler mil och troligvis också körs på ett annurlunda sätt än den som "bara" vill ha en bil för att ta sig till från A till B.

/Johan
M5
154
M525
Bmw 530I 2005
Jag har haft min i ett halvår, endast nya vinterdäck är
påkostat rullat ca 20.000 mil. Inga glapp eller konstighter nånstans på min iallafall.
Helnöjd!
tjoa Bara att grattulera!!

Känner en som har en Lexus. Köptes ny, Gott 37000 mil. Bara glödlampor och däck som har blivit bytta.!!!
Japanare körs inte så ofta som tjänste bil i Sverige, men i andra länder så är det en stor efterfrågan på dem. Och likaså där. Nästan inga fel!!!

Man blir så avundsjuk!!
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Skygazer>

Märkligt att du inte bytt bort BMW:n för länge sen. Och en tjejkompis till oss köpte en ny 316 compact när den modellen kom och jag tycker denn skötte sin uppgift med bravur efter hennes krav. Sen om jag säger att torkarmotorn bak gick sönder efter 2 år så blir du väl glad.
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Skygazer:
Precis men hur många Lexus ingår i statestiken?
Merparten är väl "Nisse" som tar en sväng med Corollan 1,6i typ 1000mil om året.

Tråkigt att det har varit så mycket fel på din bil men var har du lämnat i den någonstans som inte lyckas lokalisera problemet med värmen ?
Måste ju ändå höra till undantagen med så mkt problem eller var det nån tidigare ägare som misskött bilen? Ett M-test avslöjar nog inte allt även om det är en bra grej.Har bilen gått dom mil som står på mätaren?

/Johan

/Johan
Håkan02

Den skall bort, men det finns något som heter Eknomi. Och att köpa en ny bil nu skulle inte vara så smart tycker jag.
Varför i hela fridens namn skulle jag bli glad när BMW går sönder ?? Så kul är det inte att laga den, men jag är öppen för verkligheten. Har slutat att blunda och erkänner att min bil har brister. Jag pratar hela tiden nu om E39, inte någon annan kaross. Men jag kan lägga in att 3 serien. Den senaste karossen har klarat det mycket bättre än E39 i flera undersökningar. 7 serien kan jag mycket lite om och säger inget där. Sådant som jag kan för lite om överlämnar jag till andra.

tjoa
Menar du statistiken i USA? Det jag vet är att det var en genomsnitt de hade gjort på alla bilar och gjort att alla bilar som de gjorde statistiken ifrån fick ett medelvärde (Median) så att de tog lika många bilar i alla märken så att det inte skulle bli någon missvisande. Det handlar om 10,000 tals bilar i varje märkes kategori. Sedan att Lexus sälj i stora Volymer samt att Toyota Camry är den bil som sålds mest i USA under 3 år i rad under 00-03 tror jag det var, spelar inte in i statistiken när de tog lika många bilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.