|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag kollade precis upp om statistiken som motormännen hade gjort. Jag trodde inte det var sant. 179 Personer hade svarat på frågan om hur deras nya BMW E39 var som bil år 2002?! SAAB som kom på andra plats hade då fått in 589 svar. Jag har läst ganska så mycket Statistik på Universitetet och ni ser ju själva att man skall vara skeptisk till en sådan undersökning. Alltså 179 personer säger att det är en jätte bra bil.? Trodde den var mer seriös. I USA har de gjort en undersökning om alla deras bilar och och tagit fram de 10 bästa bilarna som hade minst fel. BMW fanns inte med där. Inte Volvo heller för den delen, men det är ju ingen överraskning eller hur. MEN, SAAB kom 6 eller 7 plats som de mest driftsäkra. Men, tänk på att nästan alla SAAB har Automat i USA och det är den växellådan som inte har rasat än för SAAB tydligen, kan ha hänt nu, men inget som jag har hört i alla fall. Första plats Lexus som vanligt, Och Toyota och en Amerikans bil, minns inte vad det var för någon. Jag skall rota fram den sidan jag fått den ifrån, men saken är att det var 10,000 tals svar / bil som de hade röstat om. Men jag kan säga att det var en Majoritet Japanskt som var i den listan. Så för all del, om ni vill tro att BMW E39 har de nöjdaste kunderna så får ni jätte gärna göra det. Men om de skulle gjort ett test i nöjda kunder när det gäller körglädje så skulle garanterat BMW ligga i topp. Undersökningen i USA som jag berättade om är bilar som var från nya till 7 år gamla. |
|
Nilssen |
Håller med dig skygazer!!! Till 1000 procent.Jag hade ett gammalt inlägg om just det. En E39:a håller i cirka 10.000 mil....sedan är det kört! Alltid den andre ägaren som får dom största smällarna i nacken,dvs,Vi! Nä,inte konstigt att Bmw har fri service till ett visst miltal,efter det säljs dom alltid!Fy fan,så dum man är! |
|
bmw_patricia Hoppas att du tycker synd om mig på det rätta sättet :-) Nilssen, Jag håller med dig. Japanskt lockar. Billig och trevlig. Lexus har för mig varit en gammal våt dröm, en dag kanske. Annars finns det många trevliga Japanare. Fast, man har ju lite krav som man fått från BMW och det är ju komforten. Lexus har ju visserligen massor av komfort. Lite dyr för mig ännu, men det kommer en så småning om. Nu ger jag mig för idag, skall titta tv nu... Ha det bra där ute och njut av era bilar. |
|
Nilssen |
Menar.....efter garantin rasar möget! |
Nilssen |
Skygazer....jo...Lexus är väl det vettigaste alternativet måste jag säga...men dom är ganska dyra i inköp....synd...annars hade jag nog klippt en sådan direkt!!! Har en arbetskollega som kör en LS400 från 93.Har aldrig strulat inte ens efter dom 19,000 milen so far!!!Tyst som en dröm,skön,hyfsat snabb osv.Det enda negativa han sa om den var att han tycker att den ser ut lite som en billigare Toyota framifrån!Och det kan man f*n i mig leva med...hahahaa! |
|
Vad kör du själv för E39 då, eftersom du vet allt om tillförlitlighet osv på dessa? FP |
|
|
Folkes fråga samt, varför kör alla vi andra E39or om dom är otillförlitliga och går sönder stup i kvarten ? Min 528i Touring Länk |
|
|
...........jahapp...där fick man så man teg...... då är det bara att ställa sig i kön och vänta på att Alpina släpper sin första Toyota modell....... Skulle vilja se den reklamkampanjen "Lexus goes mad" eller "Corolla when you love driving" |
|
|
Skygazer: Du lagade rost på bagage luckan hos Bmw? Fick du nån garanti? Vad jag hört så SKALL bmw byta ut hela luckan vid rostangrepp så att de kan ge garanti på jobbet, annars ges ingen garanti. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Ingen av mina BMW går sönder mer än normalt tycker jag! Kört 5000 mil på 17 månader med 540 nu reparationer för 10-12 kanske på dyr BMW anläggning är väl ok. 2-3 kr./mil. Det får man räkna med.. |
|
|
Toyota ÄR överlägsna när det gäller produktionssystem för att bygga bilar. Alla som är insatta i produktionsekonomi känner till TPS (Toyota Production System) som i princip används av alla biltillverkare numera. Ett revolutionerande tillverkningssystem grundat av Toyota som möjligjör högvalitativ produktion på ett kostnadseffektivt sätt. De europeiska och amerikanska biltillverkarna är inte i närheten av den effektivitet som Toyota har. |
|
|
bjoerck Tack! Gillar belästa Männsikor! Soki Japp, de lämnar 1 års garanti på luckan. Luckan han bli 11 månader! kilen mer än normalt, 10-12 Tusen?!! Okeeej. Min fråga, varför skall man acceptera att en bil går sönder? När de lika bra kan fungera? Håkan02 Man kan göra narr av andra märken, det berättar bara hurdan man är som person. Provkör en Lexus, du kommer bli förvånad så trevliga dem är och roliga. Corolla, håller med dig, Men hur rolig är en 316I Kompakt?. Tänk på samma priskalss och vem bilarna vänder sig till. folke Jag trodde att den skulle vara bra. Har tagit reda på allt detta efterhand. Vill inte känna mig blåst på nästa bil. tsaros Det får du nog innerst inne fråga dig själv. |
|
|
Toyota är bra(bäst?), men tråkiga och fula. Driftsäkra! Bmw är körglädje, snygga, bekväma. Driftsäkra? Nej, inte speciellt. |
|
| Instämmer med pistolas. Det är inte kvalitén man betalar för när man köper bmw, tyvärr. | |
Nilssen |
Vet inte om frågan var riktad till mig men jag kör en 528i! Aaaa...just det...nycklarna måste kodas om nu!Bara en nyckel kvar - som funkar! Jahapp... |
| Nilssen hehe, Jag lider med dig vet du...Detta skulle ju kunna bli en tragikomisk historia när allt detta är över :-) | |
|
På drygt 7 år samt ca 15000mil har följande gjorts INKL. slitdelsbyte: Skivor, belägg runt om (6500:-) Ljustering halvljus (350:-) byte airbaggivare (1600:-) Alla inspektioner enligt servicebok samt oljebyten och filtrar (?) Påfyllning och kontroll ACC (1200:-) Oljeringspackning (25:-) Lackskyddsbehandling MR.Cap (4000:-) Castertag + styleder fram (1800:-) Lagringar bak (1500:-) KVALITÈ? JA DET TYCKER JAG! Kanske de e dags för byte av fjädrar och dämpare men de gäller väl alla bilar? |
|
|
Jag är jävligt nöjd med min. Tyskimport som ej är fulldokumenterad via verkstad utan enligt ägarens egna anteckningar. Den har rullat 24500 mil nu och har ägt den i 6 månader, kört 1500 mil med den. Allt fungerar förutom värmen i vänster ytterbackspegel. Är inte nöjd med komforten då jag har sportchassiet och tycker den är lite väl hård. Har en Toyota Camry Touring -91 som snart är lika genomrostad som Gevalia, den har rullat 27 000 mil och gått från läget, "- Titta det är lite rost på bilen" till att snart ramla isär. Elfel på den där centrallås och F-hissar inte fungerar, kollat säkringar och panelen som får ström till men funkar ej. Bytt katalysator och lamdasond på den. AC:n lade av förra sommaren en läcka troligtvis. Motorn drar olja och låter illa, har själv kört på helsyntet Mobil olja men vet ej hur förra ägaren hanskades med detta. Har haft en E30 tidigare och var väl sisådär nöjd med kavliteten på den. E34:an jag har går iaf. kanon och jag har inget att klaga på. Supernöjd helt enkelt !!! Får väl hoppas att det fortsätter så här... |
|
|
Kommer nog alltid att finnas måndagsexemplar av alla bilar. Angående rost: tycker att det är märkligt att man läser så mycket om rost på e39 när den enligt undersökningar i motorpress alltid får mycket goda omdömen gällande rostskydd?? BMW CS #5139 |
|
|
Jag är iallafall nöjd med min 540-00, har bara kört 400 mil men allt funkar än så länge. Jag tyckte min e32a jag hade var bra, men när jag provade e39 så blev jag såld på en sån. Här i Stockholm har jag inte sett någon e39 med synlig rost ännu så jag hoppas min slipper rost på många år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.